Precis! En Prestige, Albion, JR, mfl t ex skulle säkert passa lika bra på den manken.Typ alla modernare sadlar klarar den manken. Den är åt det högre hållet men inte lång. Det är när manken är både hög och lång det kan bli lite mer begränsat , men även detta klarar många av de modernare märkena.
Håller med @mackan även på denna punkt, @Dressyrtjejen_97Köpa in billiga bara på chansning för att prova och sen försöka sälja osv- som mååånga redan nogsamt förklarat och motiverat i din tråd - det är ett helvete i fråga om tid, krångel osv.
Jag redovisade en solskenshistoria lite längre upp, men glömde nämna att jag visste precis vad jag var på jakt efter för modell då jag provat en modell med samma bom hos sadelmakare några år innan, och alla andra (säkert 10-20 sadlar) som jag köpt o sålt genom åren, som INTE passat, med förlust, fraktkostnader, tid och huvudbry, - räknar jag på det, så är sadelutprovare en jäkla bra och dessutom tidseffektiv investering!
Att hitta rätt sadel för ekipaget - och inte behöva kämpa med kompromisser - är så otroligt viktigt. Jag har letat rätt sadel till min andra häst i flera år nu, och folk har varit vansinnigt irriterade på mig för att jag aldrig blev nöjd, men nu när jag hittat nåt som hästen - och jag - båda älskar, så är det plötsligt så enkelt! att rida.