När är det lönt att ta privatlektioner?

Nä, jag rider redan i den "svåraste" gruppen. Det är en väldigt liten ridskola jag rider på:p

Ett alternativ kan väl då vara att försöka hitta en medryttarhäst med en ägare som uppmuntrar att du rider för instruktör på den hästen.

Jag kan ha väldigt fel, men jag tänker att på en ridskola rider man väl en gång i veckan. Och med så lite ridning, tror jag att det kan vara svårt att utveckla ridningen så mycket som du verkar vilja.

Så, mer ridning med fler timmar i sadeln, kombinerat med privatlektioner.
Den kombinationen tror jag på för att utvecklas i ridningen.

Ett alternativ kan väl då vara att försöka hitta en medryttarhäst med en ägare som uppmuntrar att du rider för instruktör på den hästen.

Jag kan ha väldigt fel, men jag tänker att på en ridskola rider man väl en gång i veckan. Och med så lite ridning, tror jag att det kan vara svårt att utveckla ridningen så mycket som du verkar vilja.

Så, mer ridning med fler timmar i sadeln, kombinerat med privatlektioner.
Den kombinationen tror jag på för att utvecklas i ridningen.

Det är ju lite därifrån min fråga kommer. Ger det något med privatlektioner när man bara rider 2 gånger i veckan liksom?

Förhoppningsvis är medryttarhäst på g, så jag hoppas på att få rida 3-4 gånger i veckan framöver :)

Det är ju lite därifrån min fråga kommer. Ger det något med privatlektioner när man bara rider 2 gånger i veckan liksom?

Förhoppningsvis är medryttarhäst på g, så jag hoppas på att få rida 3-4 gånger i veckan framöver :)

Det klart att det hjälper till. Privatlektioner är alltid bra - då blir du drillad och tränaren kan ge specifika råd även om hur du ska tänka när du rider ensam. Det är väldigt stor skillnad på att rida privat, och på att rida i grupp.

Jag tycker att du ska fråga din ridlärare hur hon tycker att du ska göra för att komma vidare, hon kan säkert ge tips på passande annan instruktör mm.

Jag älskar o rida privatlektion. Rider då för den ridläraren jag rider för i vanliga fall, dock är de rätt dyrt 650:- för 45 min.
Har senaste gångerna ridit på min favorithäst, då dels jag haft hjärnspöken så galoppfattningarna dels strulade på just denna häst, så då perfekt o rida privatlektion och inte behöva känna sig stressad osv utan kunna fatta galopp i lugn och ro :) ska nog försöka boka in en privatlektion i mars igen :)

2 privatlektioner per vecka låter utmärkt, det lär du dig mycket på! Rider själv privatlektion 2x i veckan, och vi varvar andra ekipage med utbildningen! om du är 5 i din andra grupp lär du dig 3x fortare på en privatlektion. Det blir mer personligt och individuellt.:)

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: Lutten
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 800
Senast: Oh_really
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka