M
Marina95
Ja, när tycker ni det är dags att avliva en gammal häst? Jag har ett russ, som vi inte riktigt vet hur gammal hon är, men närmare 30 skulle jag tro. Hon har väldigt svårt att hålla vikten uppe, det har hon haft de senaste två åren. Förra året(2007) avmaskades hon 2ggr, men gick fortfarande inte upp i vikt. Detta året(2008) har det inte blivit någon avmaskning, eftersom man måste skicka in och hon har ingen mask i avföringen. Men detta året(vintern) är det kanske inte så konstigt att hon inte går upp i vikt, för hon äter inte alls mycket! I början av hösten åt hon rättså bra, men ju längre in på vintern det blev, desto mindre åt hon. Vissa dagar rörde hon knappt sitt hösilage eller kraftfoder, och vissa dagar åt hon iaf upp halva. Vi hade en veterinär här för ca 3 månader sedan och han sa att vi skulle ge henne b-vitamin eftersom det är bra för hästar som inte vill äta. Jag ger henne det men det har inte blivit mycket bättre. Det verkar som om det går upp och ner, för någon vecka sedan började jag märka att hon fick svårare för att gå, hon går nu mycket långsamt och verkar nästan ha ont, som hon inte verkar ha haft innan Men hon ser pigg och glad ut i ögonen och förövrigt, och den senaste veckan har hon varit piggare än innan, men går fortfarande på samma sätt
Vad ska jag göra? Jag tycker det här är JÄTTEsvårt, tänk om jag avlivar henne och hon egentligen fortfarande uppskattar livet eftersom hon ser så glad ut?
Vad skulle ni gjort?
Tacksam för svar!
Marina95
Vad ska jag göra? Jag tycker det här är JÄTTEsvårt, tänk om jag avlivar henne och hon egentligen fortfarande uppskattar livet eftersom hon ser så glad ut?
Vad skulle ni gjort?
Tacksam för svar!
Marina95