Nån som vet något om Överskottsbolagets foder?

C

Cronis

Såg att dom sålde foder där, och har en vän som fodrar med detta. Hon påstår att hennes hästar aldrig ätit ett foder med så pass god aptit, och mot prima.
Jag har dock aldrig kommit ihåg att titta på innehållsförteckningen på säckarna hon har.

Tänkte om nån här på forumet vet mer än mig?
Vore intressant att veta vad det är, vad det innehåller för värden. :idea:

Tack.

Sv: Nån som vet något om Överskottsbolagets foder?

Det finns en tråd som heter "Hästmat på ÖB". Där hittar du säkert lite info.
// Linda

Va bra, tack. Jag letade lite, men hittade inte nått. Ögonen är det första man blir blind på.

Är ju inte inne åp foder så ofta heller för den delen...

Jag kikade lite på fodert på ÖB för några veckor sedan då det stog en öppnad säck där. Men måste säga att det müsslifodert såg väldigt grått o trist ut, ingen färg i alls, Man ska ju iaf kunna urskilja gul majs från resterande, med det kunde man inte det hade samma färg alltihop

Kan det ha berott på att den stått öppen?

Fodret min kompis fodrar med är lite färg på iaf, jag svarar inte hur pass innehållsrikt det är dock.

Hur stor skillnad näringsmässigt är det i jämförelse med
ex. Hippo och Krafft?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Tycker du att jag är en hemsk människa som tänker helt fel här så vore jag tacksam om du låter bli att kommentera det här inlägget, jag...
2
Svar
32
· Visningar
4 864
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 971
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag har en 16 år gammal hund, pigg som få, busar, hoppar och skuttar fortfarande, några kanske kommer ihåg videon jag la upp för några...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka