NÅn Som Ska Ta Hem HÄst FrÅn Usa??

Wild Rein

Trådstartare
Undrar om det finns nån här som ska ta hem en häst från USA någon av de närmsta månaderna??? Vi ska ta hem min...kanske nån som behöver skjuts med sin???

:)

Sv: NÅn Som Ska Ta Hem HÄst FrÅn Usa??

Antar att juni/juli är försent?

Malin

Jag hoppas att det ska vara värt att ta hem hästskrället iaf ;)

Klarar jag inte av att rida honom är han ju iaf snygg att se på :angel:

Men har inte plats hemma innan sommaren att ta hem honom...

Malin

Undrar om det finns nån här som ska ta hem en häst från USA någon av de närmsta månaderna??? Vi ska ta hem min...kanske nån som behöver skjuts med sin???

Jag hade jätte gärna hittat en häst tills dess och tagit hem men måste bli av med en del här hemma först.

Hotrodder: Jag kan ta hand om honom annars:angel::angel:

*putt* *putt*
Ingen som tar hem nåt från USA???? Inte en endaste liten en???

Jag har funderingar på att ta hem en liten filly. Jag har fått ett erbjudande som är svårt att motstå. Är intresserad av att samordna hemtagning. Det verkar vara bäst och köra genom Nedpoint?

Vi kommer att ta hem 2 st från Montana, men det blir inte förrän i juni.

Jag vet att man kan få mängdrabatt om man tar hem flera, men vet inte riktigt hur mycket. Någon som har koll?

Jag har funderingar på att ta hem en liten filly. Jag har fått ett erbjudande som är svårt att motstå. Är intresserad av att samordna hemtagning. Det verkar vara bäst och köra genom Nedpoint?

Ja...vi har kollat upp andra men det känns riskabelt. Vet också dom som har fått betala tre fyra gånger vad Nedpoint tar...vi tar inga risker...

Ja, om vi flyttar tillbaka till sverige:angel:(vilket vi antagligen kommer att göra snart) så följer mitt fullblod självklart
med:banana:

Jag skulle ringa ACL stable (travtranare stationerade i USA) Jag vet att de tar hem ett flertal hastar varje ar, om inte nu kanske de vet nagon annan.

Jag skulle ringa ACL stable (travtranare stationerade i USA) Jag vet att de tar hem ett flertal hastar varje ar, om inte nu kanske de vet nagon annan.

Jaaa, alltså jag är mest ute efter om någon vill göra sällskap att hämta häst i Amsterdam...vi har redan karantän, flyg och införsel i Amsterdam "klart". Men det blir billigare om man kan ta två istället för en häst i transport från Amsterdam till Sverige.....;)

Jepp, ska ta hem min pålle alldeles snart. Tror till och med det blir den 18 Februari:d. Det kanske är lite för tajt för dig? Jag och en kompis ska ta hem samtidigt. Dom står på Nedpoint båda två, och min har Fredrik tränat o Tävlat i ett år nu, Saratoga Whiz heter han. En riktig pudding :love:

Men jag kan i alla fall rekommendera Nedpoint, mycket trevliga och proffsiga människor att ha och göra med. Det sköna e att man kan välja vilket språk man vill prata:), svenska,engelska, tyska eller holländska. Och förhoppningsvis så kan man nåt av dom.

Du får gärna höra av dig till mig om undrar eller behöver hjälp med något, Petra

hejsan hejsan!
jag spånar lite på det men inget riktigt bestämt ännu, väntar på en samanlag pris uppgift av hästägaren.
när har du planer på att få den till Amsterdam?

Jeg skal forhåpentligvis ta inn mitt sto i mai, om alt går etter planen. Når hadde du tenkt å ta over din hest?
Min skal til Norge da, men det hadde spart meg for enormt mye tid hvis jeg kunne reist ned til Sverige og hentet henne istedetfor helt ned til Amsterdam..

Jepp, ska ta hem min pålle alldeles snart. Tror till och med det blir den 18 Februari:d. Det kanske är lite för tajt för dig? Jag och en kompis ska ta hem samtidigt. Dom står på Nedpoint båda två, och min har Fredrik tränat o Tävlat i ett år nu, Saratoga Whiz heter han. En riktig pudding :love:

Men jag kan i alla fall rekommendera Nedpoint, mycket trevliga och proffsiga människor att ha och göra med. Det sköna e att man kan välja vilket språk man vill prata:), svenska,engelska, tyska eller holländska. Och förhoppningsvis så kan man nåt av dom.

Du får gärna höra av dig till mig om undrar eller behöver hjälp med något, Petra

Jaa, Nedpoint är bra, vi har tagit in ca 20 hästar till Sverige dom senaste åren och vi använder dom varje gång...;)
Men om ni redan är två....åker ni ner till Amsterdam och hämtar själva?? För det är ju den transporten vi vill ha en eller fler hästar till..Vi använder inte längre transportfirma utan hämtar själva...
Hur får ni hem från Amsterdam??
Grattis förresten till en riktig cooling...ser fram emot att få se honom på banan...:)

Jeg skal forhåpentligvis ta inn mitt sto i mai, om alt går etter planen. Når hadde du tenkt å ta over din hest?
Min skal til Norge da, men det hadde spart meg for enormt mye tid hvis jeg kunne reist ned til Sverige og hentet henne istedetfor helt ned til Amsterdam..

Du har pm

våran åker i karantän på fredag ,sen kommer hon hem allt e planerat o klart....väntar o få se henne :bump:

Liknande trådar

Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 762
Senast: Sel
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 839
Senast: Rosett
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 056
Senast: EZMK
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp