Nån som har denna sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 3 455
I

Idaa

Någon som har CH Trevor Flatback från Hööks?

Tycker denna är skitsnygg, och undrar om den är skön att rida i, och kvaliteten?
Nån som vet? :confused:

Sv: Nån som har denna sadel?

Jag har oxå varit lite nyfiken på den... Men dom hade den inte på hööks i Västerås när jag var där. Det är faktiskt lite synd att de inte har så mycket sadlar hemma i butikerna så att man får klämma och känna på dom, jag menar hur många beställer en helt okänd sadel direkt på postorder :confused: :smirk:

Anledningen till att den inte finns på Hööks är att leveransen är försenad och de som har beställt på postorder ska få sina sadlar först så därför finns de inte i butiken än.

Tror att det finns någon som har fått en CH sadel hem på postorder.

Er också jääätte nyfiken på denna. Har varit en tråd uppe för leeeenge sen om det samma. Så de har inte änn fått den inn???!!!!? Vil veta, ju! Tycker bara den skulle finnas i svart också. *Måste ju byta träns och benskydd också då..* :p

Japp! Jag vet!! :)
Jag har betällt den och fått den!
Var en ren chansning, har en prestige sadel till mina 2 pållar, men till den tredje har jag nu denna ch sadel!
Den är långt över förväntan faktiskt. Mjuk o skön att rida i och snygg!
Enda nackdelen är att sadelgjordsstropparna är för korta till min jätte häst (175) men det har jag löst med sadelgjordsstropp-förlängare.
Helt klart värt priset!

Jag har köpt både stigläder och träns från CH och allt har varit skitgrejer :(
Tränset gick sönder första gången jag använde det och på stiglädrena ramlade det bort en nit efter att jag hade använt dom 1 gång.

MVH/ Stefan

NightOwl skrev:
Jag har köpt både stigläder och träns från CH och allt har varit skitgrejer :(
Tränset gick sönder första gången jag använde det och på stiglädrena ramlade det bort en nit efter att jag hade använt dom 1 gång.

MVH/ Stefan

Jag har både träns och stigläder från CH och det är inget fel på dom!

Senast ändrad av en moderator:

undrar också över detta? Frågade dom på Hööks igår men tydligen så hade ingen ngn aning om vad det var för bom eller vad för häst den var gjord för...

Narcissus skrev:
undrar också över detta? Frågade dom på Hööks igår men tydligen så hade ingen ngn aning om vad det var för bom eller vad för häst den var gjord för...

Varför blir jag inte förvånad... :smirk:

Nä, sadeln finns inte i butik än, jag är också nyfiken på den för den har bra garantier för att vara så billig och den är ju himla snygg. I alla fall på bild.

Den är lika snygg som på bilden i katalogen.
Dock är min lite mörkare i färgen än i katalogen... men dom ringde
och berättade det innan dom skickade den till mej.

ngn som vet?
passar den rak eller svängd rygg?

inte riktigt dvaret på diin fråga men jag tyckte den såg ut att ha välldigt smal kanal och plats ftamme vid manken.. annars var det inget fel på den. ( utseendemässigt, och den var mjuk)

Min sadel har riktigt bred kanal... tom bredare än min appaloosa :) .

Är det vid bom då eller? Passar en sån sadel häst med hög manke??
Har sett att de tagit bort sadeln från hemsidan. Ska de inte säljas mer? Någon som vet???

Ja, jag har vid bom.
Har den på min stooooora kille, 175 i manken, grov och med ganska mkt manke.

Jezz skrev:
Ja, jag har vid bom.
Har den på min stooooora kille, 175 i manken, grov och med ganska mkt manke.

Har du bild på honom (alt bara manke-rygg-bild?) så att jag kan jämföra? Vore jättesnällt! :)

Jag har mailat hööks lite frågor om denna sadel, får se när jag får svar.

Såg också att de hade tagit bort den från hemsidan, kanske de har gjort så för att de för tillfället inte har några sådana sadlar hemma och det är säkert redan många som har beställt?

De kan ju inte ha slutat sälja den redan, de kan ju knappt ha sålt några än då de inte har haft några hemma! Det är väl bara några få som har en CH sadel än pga leveransproblem.

Ja, det har du nog rätt i.

Men jag hinner nog inte vänta på den ändå... Om det ska dröja så länge att de till och med dragit bort den från hemsidan. Jag behöver en ny sadel NU!!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
524
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 862
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
231
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden