Gabby_Ossi
Trådstartare
Här kan vi diskutera namn för årets föl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diamonds and Pearls gillar jag mest av dina förslagFast jag såg nu att jag skrivit fel , De Oro ska det vara! Det hade ju passat väldigt bra "bokstavsmässigt" till båda föräldrarnas namn, till hennes färg och som tema till OS-år och pappans namn... Dock har jag egentligen varit lite inne på att ha musiktema och då passar ju Diamonds and Pearls bättre!
Jag fick ju ett isabellsto igårkväll (e. Deodoro u. Molinna ue. Bernstein),
MEN i och med Princes tragiska bortgång tänkte jag att det hade ju passat bra med något som anknyter till honom. Så nu lutar det åt
Diamonds and Pearls
Hur tänker ni/har ni tänkt med namn i år?
Fast jag såg nu att jag skrivit fel , De Oro ska det vara! Det hade ju passat väldigt bra "bokstavsmässigt" till båda föräldrarnas namn, till hennes färg och som tema till OS-år och pappans namn... Dock har jag egentligen varit lite inne på att ha musiktema och då passar ju Diamonds and Pearls bättre!
Ett annat fint namn med Prince-tema är
Darling Nikki
Jag har det tvivelaktiga nöjet att hitta på ett namn på Q i år.
Det finns många förslag, men hittills är det Quinoa som känns bäst.
(mamma Cassis, pappa Alexander, rasen är shetland och fölet kommer sannolikt vara svart)
Namnet ska användas ihop med mitt stuterinamn (Hippotekets ...) och bör inte vara alltför långt. Sen har jag även mina petimeter-regler för namnen på mina föl och det är att de ska vara lätta för barn att uttala, det ska helst inte innehålla några R (smålänningar kan inte uttala det då!) och det ska vara "på svenska" (så t.ex Question faller bort). Och av ren princip är jag emot varianter där Q ersätter K eller Ku i namnet. Så även om det är vitsigt, så faller Qckeliq bort...
Jag har det tvivelaktiga nöjet att hitta på ett namn på Q i år.
(mamma Cassis, pappa Alexander, rasen är shetland och fölet kommer sannolikt vara svart)
Namnet ska användas ihop med mitt stuterinamn (Hippotekets ...) och bör inte vara alltför långt. Sen har jag även mina petimeter-regler för namnen på mina föl och det är att de ska vara lätta för barn att uttala, det ska helst inte innehålla några R (smålänningar kan inte uttala det då!) och det ska vara "på svenska" (så t.ex Question faller bort). Och av ren princip är jag emot varianter där Q ersätter K eller Ku i namnet. Så även om det är vitsigt, så faller Qckeliq bort...
QuizJag har det tvivelaktiga nöjet att hitta på ett namn på Q i år.
Qigong, Quisling eller Quenell?Jag har det tvivelaktiga nöjet att hitta på ett namn på Q i år.