Namntråd för föl 2014

Sv: Namntråd för föl 2014

Ha,ha :) jag har precis bestämt namn till min egna, så hjärnan går fortfarande på högvarv :)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Jumpin' Jack Flash
Johnny B. Goode
Hit the road Jack
Judy is a punk
Billie Jean
 
Sv: Namntråd för föl 2014

NU tror jag jag kommit på vad mina föl ska heta, om namnen klär dom när dom kläcks vill säga.

Väntar 2 welsh partbred.
Nr 1 ska heta "Fredriksson" om det är hingst (för mamma heter Fredrika), sto får namnet "Fili".
Nr 2 ska heta "Rhea" om det är ett sto, efter en måne då pappan har namn efter en stjärna och mamma börjar på "R". Hingst "Ruter" mix av mamma och pappas namn.

Väntar även ett ardennerföl, mannen min som döper den, hans idéer är "Gefjon" vid sto, plogen och åkerbrukets gudinna i nordisk mytologi (passande på ardenner), hingst ska heta "Stridsyxa", idolen Alexander Gustavsson kallas ju "The mauler".
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Joy Surrender
Cotton Eye Joe
Jenny Let Me Love You
Jenny From the Block
Personal Jesus
Hey Jude
Mary Jane
Jennie, Jennie
Moves Like Jagger
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Blue Jeans
Jessie's Girl
Sweet Jackie
Johnny The Rocker
Joe Le Taxi
La Julie Jolie
Ode to Joy
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Vilka namn har ni till era föl som föds 2014?

Om jag får ett sto ska hon heta Fairytale.
Om jag får en hingst är jag lite inne på Fair Enough. Men inte säker.
Båda efter mamma Fairy Girl.

Ah, jag tänkte direkt på Ferrari för en hingst. Fair Enough låter lite... fair enough... ;)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

+ Tingeling + Hedinn

Kära hjärtanes vad många förslag ni kommer med!

Personal Jesus och Hit the Road Jack är redan "tagna" av stoets uppfödare och om jag nu kommer ihåg alla så finns där även:
Cotton Jenny
Surabaya Johnny
Jingel Bells
så Jenny och Johnny går bort (det blir för likt)

Är det ingen som kan komma på några namn till det andra lilla fölet? Där behöver det inte vara samma tema, men gärna någon artist/konstnär/författare eller liknande (med tanke på mammans namn) och kanske med sje-ljudet i ...
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Hej!

Det skulle vara roligt att få lite hjälp med namnförslag.

Vi har två dräktiga ston som är betäckta samma dag med samma hingst och fölningen bör ske någon gång i mitten av maj.

Första stoet heter Give me hope Joanna (ja, jag vet att det inte är riktigt rätt stavat, men nu blev det så); vars mamma är Blackeyd Becky xx och pappa Rex 673.
Stoets alla "syskon" (samma uppfödare) har namn som är låttitlar som innehåller ett namn som börjar på J, ett tema som vore roligt att fortsätta på.

Andra stoet heter Shakira och är av okänd härkomst.

Pappa är Dunkans Cashmir

Lite tankar har vi förstås redan, men förslag mottages med tacksamhet.

Thankful (Shakira är arabiska och har betydelsen tacksam)
Casimiro
Misha (som kombination av föräldrarna)

För den andra har jag förslag på

Day Tripper (Beatles)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Ah, jag tänkte direkt på Ferrari för en hingst. Fair Enough låter lite... fair enough... ;)

Bara det att Ferrari finns måååånga som heter ;)
Fair Enough är just lite...fair enough ;)
Men jag har mer eller mindre släppt de namnen och väntar bara på att fölet ska födas nu, för att se om mina nya namn passar :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp