Namntråd för föl 2014

Sv: Namntråd för föl 2014

Förlåt, men alla måste ju tänka det, "Hezt"? :D ;) :sneaky:

Ha ha ha - den kopplingen hade jag inte gjort :p Men det beror ju på att jag tänker på Herbertz ;)

Jo, Hez är ju lite lättare att säga än Hbz. Först tänkte jag mig bara ett H - men det är ju liksom upptaget :meh:

/Lizzie
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Embla går inte, det har jag en kompis som heter men emric och Melba gillade jag!
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Mejram
Medium
Mezzacorona
Melino
Merde
Merlin
Mezzina

Emerson
Empir
Emzer
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Kl
Ok, nu behöver jag lite hjälp.
Jag har tre hästar. De kallas för Mowgli, Bambi och Tingeling.
Egentligen heter de något annat/mer, men har oberoende av varandra börjat kallas för sina smeknamn.
Ni ser tråden va? Disney.
Jag har ju haft mina arbetsnamn till fölis. (Fairytale och Fair Enough)
Men nu funderar jag på om jag ska fortsätta på Disneytemat istället!
Även om de andra inte heter så på riktigt......
Har ni några bra förslag???
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Är lite sugen på Daisy. (Kajsa Anka)
Jag hade en sköthäst som hette så när jag var liten.
Det var med henne allt startade :)
Är det lite stört att döpa sitt föl till samma???
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Jag tycker det vore fint!
Det blir som en hyllning till första kärleken. Gulligt namn också.
Sen får vi hoppas att det blir ett sto

(jag kallar alla mina ston för Gullan, som var min första kärlek, det är Lill-Gullan, Stora-Gullan, Bruna-Gullan och så Kulla-Gulla)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Man måste göra det som känns bäst för en själv. Jag skulle aldrig göra det men det är för att jag vill att namn ska vara unika. Men skulle jag haft en älskad häst med ett namn som jag tyckte om skulle jag kanske tänka annorlunda och sätta II efter namnet.

Det jag tycker är värre är att döpa efter ston i stammen/släkten för att det kan bli svårt att hålla ordning på dem om man inte sätter nummer efter.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Det var gulligt det där med Gullan :)
Och ja, det förutsätter ju att jag får ett sto :)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Kl
Efter lite funderingar har jag hittat några namn till blivande fölet om det skulle visa sig att det är en hingst som gömmer sig där inne ;)
Naxos / Naxoz
Newton, fast det fanns det en del e. Nobel som hette redan så den går nog bort...
Nexus / nexuz

Hade gärna haft nån kombination av mamma och pappahästs namn men den är lite svår...
Mamma: Älva.
Pappa: Nobel.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Nä det finns kvar på listan med men känns som att det är en grabb där inne o tycker det passar mer till en tjeja :)
Mycket enklare att hitta namn till ston tycker jag!
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Hej!

Det skulle vara roligt att få lite hjälp med namnförslag.

Vi har två dräktiga ston som är betäckta samma dag med samma hingst och fölningen bör ske någon gång i mitten av maj.

Första stoet heter Give me hope Joanna (ja, jag vet att det inte är riktigt rätt stavat, men nu blev det så); vars mamma är Blackeyd Becky xx och pappa Rex 673.
Stoets alla "syskon" (samma uppfödare) har namn som är låttitlar som innehåller ett namn som börjar på J, ett tema som vore roligt att fortsätta på.

Andra stoet heter Shakira och är av okänd härkomst.

Pappa är Dunkans Cashmir

Lite tankar har vi förstås redan, men förslag mottages med tacksamhet.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp