Namntråd för föl 2014

Sv: Namntråd för föl 2014

Om den hästen är äldre o inte använder sitt namn ( ej tävling) så borde det kvitta, men fråga o säg att det är ju ett sådant underbart namn- vilket du faktiskt tycker;)
Min ena häst hann döpas/ Reggas med samma namn som Markne hade som prefix på sina på den tiden- fast jag gett hästen ett namn vid 3 mån:(

KL
Jag kan som många andra här inte låta bli att spekulera i namn.

Har kommit fram till att om den blir en Han ska den namnges efter stoet o v.v.

Jive eller Primula.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Nej, den tävlas inte utan går mest hemma på gården och skrotar.
Rids väl en del hemma kanske.
Det är mest det att jag inte vill vara härmis pärmis :D
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Om du har sådana förväntningar, vad sägs om:
Sanndröm (tänk om svenska ord får en andra chans i stamtavlorna?!)
Stream of Hope
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Stoet heter Alga och har Quidam på pappans sida. Hingsten är Canterbury.


Funderar annars på något inom sällskapsspelsgenren :) och ungefär dit har jag kommit.

Både Alga och Canterbury är namn på städer/platser. Därför tycker jag att Chauncey [uttalat: chawnsee] är ett passande namn. Det är ett namn på flera städer i världen och även ett namn som används för att beskriva en rad olika uttryck.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Va duktiga ni är på att välja namn till era föl. Mitt sto ska föla i maj och jag vill ha ett bra namn på mitt föl, men jag har total hjärnsläpp. Kommer inte på nått. Mitt sto heter Baroyas Midway och kallas Baroya. Pappan heter Sir Oldenburg. Är det nån som kommer på ett bra namn får ni mer än gärna hojta till :)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Va duktiga ni är på att välja namn till era föl. Mitt sto ska föla i maj och jag vill ha ett bra namn på mitt föl, men jag har total hjärnsläpp. Kommer inte på nått. Mitt sto heter Baroyas Midway och kallas Baroya. Pappan heter Sir Oldenburg. Är det nån som kommer på ett bra namn får ni mer än gärna hojta till :)
(Susan) Boyle
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Både Alga och Canterbury är namn på städer/platser. Därför tycker jag att Chauncey [uttalat: chawnsee] är ett passande namn. Det är ett namn på flera städer i världen och även ett namn som används för att beskriva en rad olika uttryck.

Åhh, intressant! Supertack! :)
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Kl

Mitt sto Royal Diamanda (e Royal Diamond) är dräktigt med Flore Star. Jag har döpt tidigare föl efter pappans första bokstav om det är en hingst och mammans om det är ett sto.

Min första egenköpta häst hette Diamon (val) och därför har mitt nuvarande sto fått heta det hon heter inte bara som en kopia av pappans :D namn.

Jag hoppas på ett sto och då kommer det få heta antingen Royal Star eller Royal Design. Är det en hingst kanske jag frångår mina principer om begynnelse bokstav och använder ovanstående namn ändå. Tycker de funkar på både och!

Eller så blir det något helt annat, någon som har ett fint förslag?
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Fabio :D eller Farao som jag själv inte riktigt kan släppa fast jag inte ska ha ett namn på F.
 
Sv: Namntråd för föl 2014

Sto
florentine
(Royal)Diamantina

Hingst
Florian
Flash Royal
Fjalar ( som i bröderna lejonhjärta)
Fenris
Faberge ( som i de juvelprydda äggen den ryske tsaren hade)
Favole
Faravole
Felino
Findar
 
Sv: Namntråd för föl 2014

När jag hade Sir Oldenburg som förslag så kom jag snabbt på Sokrates och Sofokles... ett av dem finns redan på BLUP men det andra är helt nytt tror att det var Sofokles... en ide bara...
 
Sv: Namntråd för föl 2014

jag har tagit ett fransk lexikon, ett spansk lexikon och ett engelskt sen tittat efter namn på rätt bokstav... hittade bla nataccion efter en häst på N som betyder simning på spanska men sånt behöver man inte bry sig om....jag har nog hittat mitt namn på ett sto på M... några tips på hingstnamn? Hade städer som förslag också efter en fin svart häst som hette Texas på ridskolan när jag var liten...
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp