Namntråd för föl 2014

Läste mitt första inlägg i denna tråden. "Om det blir ett sto ska hon heta Fairytale"
Det heter hon ju inte alls!!! :D
Miss Daisy blev det. Rätt långt ifrån Fairytale, som jag tydligen var bombsäker på!! Ha,Ha!!
 
Hoppsan :P Jag tycker Miss Daisy är finare och mer eget än Fairytale.

Visst kan man döpa dem till silver-någonting även om de inte är skimmlar. Fast det blir lite extra roligt om de är det iofs. Får jag en riktig liten krutdurk är Quicksilver alltid på tapeten.
 
Jaha nu lyfter jag upp den här tråden igen när det ena fölet har kommit som blev en hingst (som befarat höll jag på att skriva.. :P ) eller just det, jag skrev det.

Jag funderar på Silvio. Det är ju förknippat med en politiker vilket känns sådär. Vad tycker ni om att man väljer ett sådant namn? Jag tycker namnet är väldigt fint. Men det finns ju fler namn såklart.
 
Silvio Berlusconi! Och jo, jag hade nog tänkt på det när jag hörde namnet. Sirius gillade jag, annars Sibelius kanske?
 
Jag tänker inte på Berlusconi utan jag tänker på Silvano när jag hör Silvio. Tycker det är ett fint namn på en häst. Sibelius var också fint. Kanske Silvius om man vill bort från politiker-anknytningen :P
 
Silvius tycker jag var ett utmärkt namn! Jag röstar på det. (finns dessutom ingen i blup som heter det så namnet blir unikt)

Av någon outgrundlig, men inte på något vis otrevlig, anledning så associerar jag Silvius med Harry Potter
 
Vad ni är gulliga som kommer med förslag ! :up:

Funderar fortfarande. Ett namn jag tänkt på är "Step Aside" men sen tänkte jag att han kanske blir för "liten" för det namnet? Han blir nog ingen 170 häst utan mer en 165 tror jag. Men han är tuff så kanske passar det ändå.
 
Step Aside tycker jag handlar mer om pondus än ren storlek, plus att det är ett bra namn. Tror det skulle passa din, han kommer ju bli iögonfallande även om han inte blir 170 :)
 
Jaha nu lyfter jag upp den här tråden igen när det ena fölet har kommit som blev en hingst (som befarat höll jag på att skriva.. :P ) eller just det, jag skrev det.

Jag funderar på Silvio. Det är ju förknippat med en politiker vilket känns sådär. Vad tycker ni om att man väljer ett sådant namn? Jag tycker namnet är väldigt fint. Men det finns ju fler namn såklart.
Du kan inte lägga till något namn till Silvio då? Det borde ju påverka anknytningen, menar jag.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp