Namntråd för föl 2014

Väntar ett föl e. Hip hop

Mamman heter Late arrival efter cardento -cortez

Blir det en hingst har jag tänkt Limbo eller Convers all star

Några andra tips och gärna tips om de blir ett stoföl?
 
@Miss Sixty Limbo tycker jag är jättefint. Enligt katolsk tro har jag för mig, kan barn hamna i limbo. Spånade lite på mor och fars namn, hip hop är en musik/dans genre så där kan man leka runt lite med namn. Modern Late arrival tänker jag lite kring tid och rum.

Jitterbug
Samba season
Morning silver
Dawnchild
Leap of Faith (en gammal favvo)
Quickstep
Evening Primrose (blommar bara vid solnedgång)
Nightbloom
 
Väntar ett föl e. Hip hop

Mamman heter Late arrival efter cardento -cortez

Blir det en hingst har jag tänkt Limbo eller Convers all star

Några andra tips och gärna tips om de blir ett stoföl?


Alltså, det första jag skulle välja skulle vara Dance All Night ( Hip Hop Och "late") både på sto och hingst...
Dancing on my own
Last Dance
Last Call

rent spontant alltså
 
Andra fina /inte allt för svår uttalade blommor på finska,
Ängsull - Luhtavilla
Rosling - suokukka
Liten blåklocka -kissankello

Fast tycker att kielo var finast ^_^ passar både hingst och sto :p.
 
Då min fodermärr vart lite "lösaktig" i november så väntas det tillökning i slutet av oktober. Så än så länge har vi god tid att fundera på namn, men det står ju f*n helt still i fantasin.
Ägaren till stoet har alltid tänkt att får hon en gång en hingstunge så ska den heta Amadeus.
Nu lyckades hon istället "få till det" med en Amadeus och vi vägrar en Amadeus II.
Stoet heter Amanda och är nordsvensk.
Pappan Amadeus, halvblod efter
Zuidenwind 1187
 
Då min fodermärr vart lite "lösaktig" i november så väntas det tillökning i slutet av oktober. Så än så länge har vi god tid att fundera på namn, men det står ju f*n helt still i fantasin.
Ägaren till stoet har alltid tänkt att får hon en gång en hingstunge så ska den heta Amadeus.
Nu lyckades hon istället "få till det" med en Amadeus och vi vägrar en Amadeus II.
Stoet heter Amanda och är nordsvensk.
Pappan Amadeus, halvblod efter
Zuidenwind 1187
Amanduz :-)
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp