Namntråd för föl 2014

Gud va duktiga alla är på att komma på namn.

@Ottilia Bachelorette gillar jag också, låter internationellt och skulle se bra ut på en boxskylt. Mormor, 78, kanske tycker det är svårt att uttala me jag tycker det låter proffsigt.

@aida Cerazette låter både väldigt namn-aktigt och även lite som en medicin. Men det ser snyggt ut skrivet och är säkert ganska unikt vilket jag gillar :)

Det blir en svår omröstning i år.
 
@Wine-tee
Min kompis hade en häst för hundra år sedan som hette Prinette.......
Men personligen tycker jag kanske att winigrette är ett bra namn?
Du vet som en vinägrett fast med mammans stavning? :) Om inte din man vill ära henne då förstås........:D
 
Hej hopp nu hart jag egen fölunge. Mor heter Winette och far heter Certus NL, fölet är ett sto och hon är ljusbrun. Jag har funderat på att namnge henne efter sin mor då stolinjen har haft samma tema länge (Inette, Ninette, Pinette, Minette, Anette) men har själv inte kommit på någon variation som jag gillar. Är svag för exotiska och japanska namn också. Min tanke är att det skall passa ett ljusbrunt sto med stor bläs. några idéer?

Känner en häst vid namn Wizette som också kommer ifrån en stolinje med namn som slutar på -ette. Andra namn jag snubblat över i hästvärlden är Lanette, Luette, Ziroette, Marionette, Anisette...

Övriga förslag:
Cersei (Game of Thrones :D)
Winona
Winnie
 
Hej har ett sto föl som är född i slutet av April Allt gick bra men hon har inget namn har ej kommit på nått så än sålänge är hon namnlös


Mamman Heter Summer Lover och pappan heter Dream Loke så vad kan hon hetta Tycker ni?
 
slår man ihop namnen bara så får man ju
" Summer dream,"
"Fair Summer Girl"
"Fair Dream Girl"
"sunny lover"
"sweet dreams"
och eftersom hon är född i april så varför inte "april, aprilla, avril".
 
Jag behöver hjälp med namn till ett stort sto, skimmel gissar jag . Namnet får gärna :

låta en förstå att hingsten är bravour .
Sluta på bokstäverna :rado.
Börja på Bokstaven A.

Eller någon av dem ...;) eller bara ett fint tjejnamn !;)
 
Jag behöver hjälp med namn till ett stort sto, skimmel gissar jag . Namnet får gärna :

låta en förstå att hingsten är bravour .
Sluta på bokstäverna :rado.
Börja på Bokstaven A.

Eller någon av dem ...;) eller bara ett fint tjejnamn !;)
Amourina.
 
jag tackar för alla förslag på O
tyvärr har inte hittat "det rätta" namnet än.
Problemet är att vi bor relativt nära en av landets största shetlandsuppfödare, som liksom vi har en begynnelsebokstav per årgång. Och många av de förslag som kommer liknar de namn som brukar användas där och det känns liksom inte så kul.
 
Jag behöver hjälp med namn till ett stort sto, skimmel gissar jag . Namnet får gärna :

låta en förstå att hingsten är bravour .
Sluta på bokstäverna :rado.
Börja på Bokstaven A.

Eller någon av dem ...;) eller bara ett fint tjejnamn !;)
Avourado?

Med rado på slutet låter det väl lätt som ett hingstnamn dock...
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp