Namntråd för föl 2014

Jag får väl meddela att jag bestämt mig nu :)
Bläddrade i registret i mina skolböcker och hittade ett ord som jag redan förra hösten tänkte att "det skulle man ju kunna ge som namn till ett föl", men sen föll det uppenbart i glömska.

Lilla gullepluttan kommer få heta Hippotekets Organelle

Jag tänkte direkt "Onassis" eftersom mamman heter Cassis.
det namnet har passerat tanken många gånger, men jag tycker inte att det är en liten brun flicka...
 
Nu måste jag ha seriös hjälp. Idag är hon 1v gammal och har fortfarande inget namn. Mamma Lorrain o pappa Dream Boy. H J Ä L P ! ! !
10406771_710130312383348_8000993935281192209_n.jpg
 
Mitt hingstföl har fått namnet Lot`s of Power.. Han är E. Pessoa VDL U. L´Lime kj. Mina föl börjar alltid på samma bokstav som stoet, men gillar även att få med pappas bokstav. Gillar även engelska ord.
 
Nu måste jag ha seriös hjälp. Idag är hon 1v gammal och har fortfarande inget namn. Mamma Lorrain o pappa Dream Boy. H J Ä L P ! ! !
10406771_710130312383348_8000993935281192209_n.jpg

Eftersom Lorrain är kopplat till Frankrike så tänker jag mig ett franskt namn som har med drömmar (Dream Boy) att göra. Nu kan jag tyvärr inte franska så jag kan inte slänga fram namn som "En junidröm" eller så. :D

Vill du spinna vidare på temat med pappans namn, så är Dream Boy bland annat en superhjälte i Legion of Super-Heroes (Rymdens hjältar). Så det är ju bara att välja och vraka bland kvinnliga karaktärer där!
 
Tack så mycket, det var en hel del att välja på:)! Jag ingen aning om vad Rymdens hjältar är, Tv program, serie, filmer el vad:confused:.
 
Tack så mycket, det var en hel del att välja på:)! Jag ingen aning om vad Rymdens hjältar är, Tv program, serie, filmer el vad:confused:.

Yes som @Duplo säger är det amerikanska comic books det handlar om. Legion of Super Heroes ägs av DC comics, mest kända för bl.a. Superman, Batman, Justice League och The Watchmen. Legion har getts ut i ett större antal utgåvor och innehåller en lång radda karaktärer, bland annat Super Girl som är kusin till Kal-El (Superman).

Coola namnförslag!
 
Wildfire o Firefist:love:. Firefist kanske passar bättre till en hingst eller? Sparar den :d. Har en Wildflower redan så Wildfire kan ju passa in ;). Tack!
 
Jag tar gärna emot namnhjälp med!!

Jag har en brun liten hingst, har fått för mig att jag helst vill ha ett namn med -hill, då pappa heter Carlton Hill och är i sin tur efter Uphill.

Mitt bästa förslag just nu är Underhill, min syster är på mig om Jackhill.

Just nu kallas han mest Räkan och Rumpnisse, ingetdera vad jag vill att han ska heta på papper :P

14287830019_0d8494ae47_n.jpg
 
Jag tar gärna emot namnhjälp med!!

Jag har en brun liten hingst, har fått för mig att jag helst vill ha ett namn med -hill, då pappa heter Carlton Hill och är i sin tur efter Uphill.

Mitt bästa förslag just nu är Underhill, min syster är på mig om Jackhill.

Just nu kallas han mest Räkan och Rumpnisse, ingetdera vad jag vill att han ska heta på papper :P

14287830019_0d8494ae47_n.jpg

Om jag skulle vara du skulle jag sätta mig med en brittisk karta och leta upp något snyggt. Kanske funkar Tripp Hill eller Walton on the Hill, båda finns i London :)
 
Jag har ett hingstföl född i början på juni. Jag vill ha ett spanskt snyggt namn.

Så har ni några på lager? Skriv vad det betyder också.

Eller om ni kan länka till någon sida med fina spanska hästnamn där det även står vad dom betyder.
 
Jag tar gärna emot namnhjälp med!!

Jag har en brun liten hingst, har fått för mig att jag helst vill ha ett namn med -hill, då pappa heter Carlton Hill och är i sin tur efter Uphill.

Mitt bästa förslag just nu är Underhill, min syster är på mig om Jackhill.

Just nu kallas han mest Räkan och Rumpnisse, ingetdera vad jag vill att han ska heta på papper :P

14287830019_0d8494ae47_n.jpg
Tower Hill efter platsen i London kom jag att tänka på.
 
Jag har ett hingstföl född i början på juni. Jag vill ha ett spanskt snyggt namn.

Så har ni några på lager? Skriv vad det betyder också.

Eller om ni kan länka till någon sida med fina spanska hästnamn där det även står vad dom betyder.
Vad heter mor och far ? Har dom spanska namn ?
 
Dom har inte spanska namn tyvärr.

Fölet är en riktigt vacker och ståtlig kille som även är lite vild.

Tanken är att ha honom till dressyr i framtiden.

El Niño - Betyder "gossebarnet" eller "pojken" mer krasst. Bl.a. namn på ett naturfenomen som inträffar strax efter jul i intervaller och som orsakar stor födödelse nera på sydamerikas västra kust (för att ge en kort beskrivning). Vackert som namn tycker jag trots anknytningen till naturkatastrofer ;)
 
Jag tar gärna emot namnhjälp med!!

Jag har en brun liten hingst, har fått för mig att jag helst vill ha ett namn med -hill, då pappa heter Carlton Hill och är i sin tur efter Uphill.

Mitt bästa förslag just nu är Underhill, min syster är på mig om Jackhill.

Just nu kallas han mest Räkan och Rumpnisse, ingetdera vad jag vill att han ska heta på papper :P

Notting Hill? :)
 
Dom har inte spanska namn tyvärr.

Fölet är en riktigt vacker och ståtlig kille som även är lite vild.

Tanken är att ha honom till dressyr i framtiden.
Atrevido = den orädde , Niño = pojke Ademar = stark och berömd Fandango = det är en dans i spanien , Esteban = Man med krona , Fuego= Eld Finns många vackra namn på spanska , Tänk på att hingstnamn slutar alltid på O och sto namn på A

Kan leta upp mera om du vill ! Jag föder ju upp PRE hästar så jag har många namn på lager

Tesora
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp