Namnmärka utrustning

Pancakes

Trådstartare
Ska snart flytta ponnyn till större stall och tänkte då märka upp hans saker. Grimman hade namnlapp i nyckelring förra året, den ramlade loss direkt så grimman har jag skrivit på med markeringspenna.

Hur namnar man lättast täcken? Markeringspenna, namnbrickor eller nåt annat?

Sv: Namnmärka utrustning

en del täcken har ju en liten lapp i sig där det står typ som en liten informationslapp med namn på ägaren och hästen :)
Jag brukar märka mina täcken genom att antingen som jag skrev över här eller så färgar jag lappen där storleken står på i någon färg. Vissa täcken har jag skrivit namnet på hästen i om täcket har ett ljust foder så har jag skrivit det på insidan av svanslappen och en del har jag sytt dit en liten lapp på :)
Jag använde en markeringspenna och det fungerade bra :)

Min mamma brukade sy fast små tygbitar med en viss färg på ex, röd tygbit. då visste hon precis vems som va vems och hon satt dem alltid på samma ställe :)

Beror väl på hur mycket kan vill kosta på det.
Brodera är ju snyggt, men kostar lite. Namnbrickor likaså.
Jag skulle nog markera med markeringspenna, det är nog det lättaste tror jag.

Jag har nyckelringar med namn på alla mina täcken. De har suttit bra.
Grimman är inte märkt, men den hänger ju på boxen om den inte sitter på hästen så det känns inte som ett problem.

Jag har mässingsbrickor med hästarnas namn ingraverade och sen en kraftig och hård nyckelring så sitter den kvar på både täcken och grimmor.

och jag har helt enkelt skrivit på täckena direkt med märkpenna,
nyckelbrickor snyggare men lossnar ibland.
Kanske kombinera, nyckelbricka, men även skriva inne i täcket någonstans det inte syns...

Tvärt om, skriv stort på utsidan av täcket så minimeras risken att någon "tar fel" eller att täcket får fötter och flyttar till ett nytt hem :sneaky:

Jag tänker nog köra på den varianten, måhända att det inte är supersnyggt, men det är svårt att ta fel då och ännu svårare att låtsas ta fel (även om det inte är något jag räknar med att någon gör så i stallet, men mycket hästar gör mycket grejer).

Jag har beställt namnlappar med mitt namn som man kan sy eller limma fast samt klisterlappar med mitt namn som jag kan fästa på tex flaskor och burkar. Namnlapparna i tyg sitter på tex täcken och dyl. Sen har jag nyckelringar med namn på vissa saker. Skriver med märkpenna på vissa.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 418
Senast: Ceta
·
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 17 18 19
Svar
362
· Visningar
19 897
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka