Namninspiration: tiknamn med öltema!

Jösses... Jag slogs av den strålande tanken att det säkert fanns roliga namn att hitta bland öljästsorterna och började googla! :idea:

En halv livstid senare kommer jag upp till ytan igen med
  • Huvudvärk
  • Insikt i att det finns nivåer av "nörd" lååååångt bortom min egen nivå
  • Jäst heter fula saker
  • Jag hade döpt hunden till Hops eller Keg, bara för att slippa tänka längre :laugh:

Nu är hon född, min lilla blivande stjärna. Men hon har inget namn än! Uppfödaren har sista ordet men jag kan ju komma med förslag. Temat på kullen är Öl, och namnen ska vara korta, gärna inte mer än tvåstaviga.

Jag vet att det finns massa coola ölsorter/öltermer, så ös på med förslag!

Grattis :D

Guinness är kort, tvåstavigt, vackert, lätt att ropa och passar en mörk tik.. om hon är det.

Annars finns det en spansk ljus lager som heter Isleña.

Om du vill anspela på det skotska ursprunget finns en skotsk ölsort (mörk ale) som heter Innis & Gunn, Innis kan väl en hund heta.

Jag är total novis på öl (Nykterist sen födseln :)), men jag har begåvats med en liten vovve nu som heter Tuborg, även om hon inte kallas för det. Tror att hennes syskon också heter olika ölnamn. :) (eller är det bryggeriet som heter Tuborg?)

lj_pi.jpg

:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 528
Senast: DeCloe
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 337
Senast: Raderad medlem 148099
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 249
Senast: LaMagia
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 972
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka