Namninspiration: tiknamn med öltema!

Migo

Trådstartare
Nu är hon född, min lilla blivande stjärna. Men hon har inget namn än! Uppfödaren har sista ordet men jag kan ju komma med förslag. Temat på kullen är Öl, och namnen ska vara korta, gärna inte mer än tvåstaviga.

Jag vet att det finns massa coola ölsorter/öltermer, så ös på med förslag!

Ale, Beck’s, Piwo, Hop, Barley, Stella, Stout, Pabst, Singha, Red Stripe, Miller, Leffe, Brew, Birra, Mack, I P A, Pint, Bud, Duff, Karhu, Chimay, Grolsch, Wit

Är uppfödarens namnlista hittils

Nu är hon född, min lilla blivande stjärna. Men hon har inget namn än! Uppfödaren har sista ordet men jag kan ju komma med förslag. Temat på kullen är Öl, och namnen ska vara korta, gärna inte mer än tvåstaviga.

Jag vet att det finns massa coola ölsorter/öltermer, så ös på med förslag!

WARKA :up: Det är våran favoritöl i Polen :D

Amstel, Cerveza, Samuel Adams, Mahou, Pint, Guinness, Chang

Blev kanske främst hannamn, ska se om jag kommer på några bra namn till en tik.

I know. Hängivet Discworld-fan jag med :D

Fast BCn som vi ser den idag i Swe är ffa av brittisk modell. Typ Skotsk.

Som sagt, uppfödaren vill att det är enstavigt eller tvåstavigt som mest. Alltså typ Ale, Bud, IPA osv

I know. Hängivet Discworld-fan jag med :D

Fast BCn som vi ser den idag i Swe är ffa av brittisk modell. Typ Skotsk.

Jamen Pratchett är ju britt - täcker bara in alla eventualiteter här! :laugh:

... Måste leta reda på The Last Continent, helt klart dags för en omläsning. Minns scenen där Rincewind träffar på XXXX-öl första gången och fnyser åt att den är så ljus och inte smakar bröd, vad är det för fjollöl - *pang* aspackad. Liknande erfarenhet själv en gång i tiden, down under. :laugh:

Men nu ska jag inte spåra iväg för långt här, tycker i alla fall att det är ett kul namn. :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 528
Senast: DeCloe
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 337
Senast: Raderad medlem 148099
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 249
Senast: LaMagia
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 972
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka