Namninspiration: tiknamn med öltema!

Migo

Trådstartare
Nu är hon född, min lilla blivande stjärna. Men hon har inget namn än! Uppfödaren har sista ordet men jag kan ju komma med förslag. Temat på kullen är Öl, och namnen ska vara korta, gärna inte mer än tvåstaviga.

Jag vet att det finns massa coola ölsorter/öltermer, så ös på med förslag!

Ale, Beck’s, Piwo, Hop, Barley, Stella, Stout, Pabst, Singha, Red Stripe, Miller, Leffe, Brew, Birra, Mack, I P A, Pint, Bud, Duff, Karhu, Chimay, Grolsch, Wit

Är uppfödarens namnlista hittils

Nu är hon född, min lilla blivande stjärna. Men hon har inget namn än! Uppfödaren har sista ordet men jag kan ju komma med förslag. Temat på kullen är Öl, och namnen ska vara korta, gärna inte mer än tvåstaviga.

Jag vet att det finns massa coola ölsorter/öltermer, så ös på med förslag!

WARKA :up: Det är våran favoritöl i Polen :D

Amstel, Cerveza, Samuel Adams, Mahou, Pint, Guinness, Chang

Blev kanske främst hannamn, ska se om jag kommer på några bra namn till en tik.

I know. Hängivet Discworld-fan jag med :D

Fast BCn som vi ser den idag i Swe är ffa av brittisk modell. Typ Skotsk.

Som sagt, uppfödaren vill att det är enstavigt eller tvåstavigt som mest. Alltså typ Ale, Bud, IPA osv

I know. Hängivet Discworld-fan jag med :D

Fast BCn som vi ser den idag i Swe är ffa av brittisk modell. Typ Skotsk.

Jamen Pratchett är ju britt - täcker bara in alla eventualiteter här! :laugh:

... Måste leta reda på The Last Continent, helt klart dags för en omläsning. Minns scenen där Rincewind träffar på XXXX-öl första gången och fnyser åt att den är så ljus och inte smakar bröd, vad är det för fjollöl - *pang* aspackad. Liknande erfarenhet själv en gång i tiden, down under. :laugh:

Men nu ska jag inte spåra iväg för långt här, tycker i alla fall att det är ett kul namn. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 155
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 030
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten... 2
Svar
28
· Visningar
2 545
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka