Namnförslag?

Sv: Namnförslag?

Oooh spännande!!

Mina namn är givna:

Charlie och Lily

Charlie är sambon helt med på, Lily har inte kommit på tal ännu..
Vi är dock ett halvt ljusår (p-staven skall ut 2012) därifrån, men snaaart så! :D

Jag själv har ett icke nationellt gångbart (vill gärna ha det, då vi bl.a. har ett gäng utländska släktingar) namn; Camilla blir oftast "Camilia" eller liknande, och mitt efternamn börja på Å, så jag är djupt förälskad i "mina" namn, och sambons efternamn ( :love: ) som förhoppningsvis blir mitt inom en snar framtid :angel:

Gillar även Julian :laugh:

-kl-

Jag älskar traditionella, svenska namn. Vilhelm, Gustav, Carl och Erik om pojke och Ilse, Ingrid, Isabel och Ella om flicka.. Oh, det finns så många fler fina tjejnamn!

"Dessvärre" är inte min kille svensk och tycker ovanstående namn låter heltokiga på hans språk. Och jag tycker hans förslag är såå fula! Så det kommer inte bli alls lätt det där.. Men jag brukar dra det längsta strået till sist ;)

Efter att ha flyttat till engelskspråkigt land vill jag komma med följande tips: välj helst bara ett förnamn. Om du väljer flera namn så sätt åtminstone tilltalsnamnet först i namnföljden.

Själv är jag lycklig nog att ha tilltalsnamnet först men det är inte så roligt för resten av familjemedlemmarna som numera har ett elände att få myndighetspersoner att förstå att de inte alls vill kallas för sitt första-namn. :crazy:

Liknande trådar

R
Övr. Barn Finns här under annat välkänt nick, men då det inte bara är mina vänner bukefalisterna som följer mina trådar under mitt riktiga nick...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 617
Senast: SLD
·
N
  • Låst
Övr. Barn Sitter å har tråkigt så nu vill jag veta... Vad era barn heter. Ni som är gravida eller som planerar att skaffa barn nån gång. vad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka