Nämen kolla.....

Sv: Nämen kolla.....

martha skrev:
Valpen i mitten

Valpen till höger

Valpen till "vänster"

Detta är grabben som kanske ska bli värmlänning :love: :love:

Oj, vad söta! nästan lika söta som den här! ;)

Shadommedgrisny.jpg

Är det en dansk-svensk gårdshund eller jack russell?

en dansk svensk är det....du har snazze förstår jag :love:

Jag vet inte hur gammal han är på bilden men nu är han 7 veckor iallafall, bestämmer jag mig kan jag hämta nästa vecka om jag vill.....

Har du :D ...nä det visste jag inte...pappan heter fjellalunda's alfred tror jag...mamman vet jag inte riktigt...än.det ska vara hans första kull
Är dom så underbara som all säger?

Funderar på en sån. Dem är supertrevliga. Kommer valpar o m 4 veckor.
Skulle passa bra till min fox, eller hur ;)

mimus skrev:
Funderar på en sån. Dem är supertrevliga. Kommer valpar o m 4 veckor.
Skulle passa bra till min fox, eller hur ;)

Det tror jag blir kanoners :D :D , då kan vi ju ha valpträff sen :bump: :bump:

Ja, men mina är fruktansvärt frusna. Hatar slask och kyla. Det är inga hundar du har med i stallet en hel dag när det är kallt och regnigt.

De Är underbara! På min användarbild kan man se hur min äldsta hane såg ut för snart tre år sen när jag hämtade hem honom.

gud så söt :D ......det verkar finnas gott om dom nere i skåne....eller mera uppfödare neröver iallafall...

Skojar du? Med den snön skulle mina vara ute max 5 minuter. De har inte päls för sånt. Min äldsta åkte på urinvägsinfektion och låg med dropp sedan vi tävlat lydnad i ösregn och kyla.

De bor framför kaminen hela vintern och ligger i gassande sol hela sommaren. Sover under täcket. Som värmesökande missiler.

vi får väl hoppas den härdar sig lite då...såg de var flera kennlar högt uppe i Norrland...men är det för kallt så får mina hundar också vara inne..dom MÅSTE inte vara ute...fast dom pallar ju det bättre kanske...den värsta jag hade var eg leonbergern, på honom fastnade det snö i tassarna så han frös som f-n om dom....Nu har jag renskinnsfällar på verandan dom får ligga på om dom vill...men så mycket snö som det var på bilden har vi inte nu...det vara bara några dagar, ni har haft mycket mer snö än oss denna vintern.....

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar