Några tips mot inkar/vårtor

JessicaM

Trådstartare
Har en liten funderingar angående inkar. Finns det inget bra som man kan smörja på så de försvinner så småningom? Olivolja , jodopax, någon ört, något annat???

Vad använder ni som funkar?

Sv: Några tips mot inkar/vårtor

Min hovslagare har tipsat om att man kan pensla på trätjära så ramlar de av så småningom. Har inte testat själv än dock.

Om du använder sökfunktionen så får du fram massa trådar om inkar.
Där får du även tips om en salva som ska fungera på inkar.

Lycka till!

En ink är en hudtumör som orsakas av virus. Det finns ett preparat som heter xxterra som man smetar på i 4-6 dagar, kroppen ska då stöta bort inken. Ev kan man behöva upprepa behandlingen. Jag köpte på en atg-klinik men jag vet att ditriktsveterinärerna också brukar ha.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 306
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar