Några malamute ägare här??

L

Linnzan

Vad har ni för hundar, vad gör ni med dom?? Lägg gärna in bilder:)

Sv: Några malamute ägare här??

Men någon måste det ju finnas??

Jag har ingen egen med min moster har 4 st Malamuter.

Eftersom vi bor i Västragötaland har vi inte så mycket snö, men hon använder dom till att köra med på barmark och då väder tillåter med släde.

Hon ställer även ut dom.
Hennes hane är SUCH och hennes gammla tik som togs bort för ett år sedan var oxå SUCH.

Härliga hundar som kräver MYCKET motion för att må bra.
Hennes hundra bor i hundgård året om då dom inte mår bra inne i huset. Det blir för varmt för dom.
Men dom får ju komma in för det sociala änndå men vill snart ut igen.

Dock är dom inte så tysta av sig. Dom ylar och sjunger högt.
Då menar jag högt!

Ingen av hennes 6 Malamuter hon haft har haft det där riktiga föremåls intresset som en golden eller en lite vanligare hund har.

Men det är underbara hundar, hade vi inte bott här där snön knappt finns så hade jag lätt haft ett gäg Malamuter själv och kört med.:D

IMGP2282.jpg

IMGP4911.jpg

IMGP4923.jpg

http://www.pixbox.se/pic_show_id17680986.html

vad kul! Jag har nog raka motsatsen.. min donna vill inte alls vara ute.. när hon kommer in så springer hon till bäddan och kurar ihop sig värre än min boxer... haha! Hon är rätt nöjd med att dra 1-2 gånger i veckan nu. Men hon är bara 1,5 år så hon drar bara min son i pulka. Men allt beror säkert på hur dom är van från första stund... med ute eller inne livet menar jag..:)

en bild då hon var liten

Vår sa aldrig ett ljud, skällde några gånger under sin livstid. Eller jo, hon började småyla när vi åkte till lantstället och bilen nådde grusvägen , då visste hon att vi var nära och blev så glad :)

Hon tävlades i lydnad, nåt de inte tror ska "gå" men det gör det, med blod svett & tårar :angel: Världens bästa hundras. Men väldigt litet föremålsintresse (fast de är ju inte avlade för att hämta grejjer som en golden är så det kan man väl knappast jämföra?)

Som det stod på en hemsida om malamutes en gång: Om man kastar en boll och vill att hunden ska hämta den tittar de på en och verkar tänka :If YOU're not going to get the ball, I'M not going to get the ball." Klockrent :D

Vår är tyvärr avlivad nu vid 13 års ålder, benen slutade bara att bära henne en dag, hon är oerhört saknad. Bättre psyke har jag aldrig haft på en hund, även om det var ett tufft sådant.

Vår sa aldrig ett ljud, skällde några gånger under sin livstid. Eller jo, hon började småyla när vi åkte till lantstället och bilen nådde grusvägen , då visste hon att vi var nära och blev så glad :)

Hon tävlades i lydnad, nåt de inte tror ska "gå" men det gör det, med blod svett & tårar :angel: Världens bästa hundras. Men väldigt litet föremålsintresse (fast de är ju inte avlade för att hämta grejjer som en golden är så det kan man väl knappast jämföra?)

Som det stod på en hemsida om malamutes en gång: Om man kastar en boll och vill att hunden ska hämta den tittar de på en och verkar tänka :If YOU're not going to get the ball, I'M not going to get the ball." Klockrent :D

Vår är tyvärr avlivad nu vid 13 års ålder, benen slutade bara att bära henne en dag, hon är oerhört saknad. Bättre psyke har jag aldrig haft på en hund, även om det var ett tufft sådant.
Yla det kan min... haha.. min mamma kallar henne vargen. Hon pratar gärna:rofl: Hon säger på en gång om vattnet är slut eller det är mat time. Men det är en del av charmen :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 574
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 176
Senast: AraSlei
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka