Några Beteenden? [ Din Hund ]

Sv: Några Beteenden? [ Din Hund ]

Min hund ääälskar att bli fönad. Så fort jag ska torka håret kommer han farande, och har han blivit blöt så väntar han otåligt tills jag tar fram hårtorken. Sedan vänder han den kroppdel som han vill bli blåst på mot hårfönen, helst magen eftersom han avskyr att bli blöt där.

Han har tidigare haft gnissel vid gäspning ( jadå han är dvärgschnauzer) och snarkat timmerstockar. nu är det ett tag sedan jag hörde det.

Efter morgonpromenaden vill han upp i sängen och mysa, gärna med huvudet på kudden.
Gärna också busa och jaga hand under täcke.

Kommer bara på en sak som våran hund brukar göra...

- Man ligger/sitter och kollar på tv, har klappat honom lite och sen så blir man så insatt i programmet/filmen och han börjar rulla sig typ och morrar, inte hotfullt morr utan klappa mig, klappa mig nuuuu .. Sen så ligger han där och sprattlar (morrar samtidigt), och om man har ignorerat honom så skäller han till slut... :rofl::rofl:

Hoppas ni fattar hur jag menar, får se om jag får med de på film ngn gång ;)

Senast ändrad av en moderator:

Har en bordercollie som hoar när han blir glad, konstigt läte:angel: en del som inte känner honom lr e så van hund tror att han är arg.
En dobbertik jag hade blev så glad när en del människor kom på besök så hon tog tag runt armen o typ "jagglade" o slickade o peeeeep, en slags överslagsreaktion.

Mitt tok vill inte heller sova själv och ända sen tre mån liten har 21:00 varit sovdax. Han kommer och tittar på en och suckar, säger jag gå och lägg dig själv blir det sura miner och suckar från sovrummet. :D

När han vill gå ut,kommer han och tittar på en, sen går han till hallen och knuffar på skohornet om ingen reagerar. Om ingen bryr sig då heller puttar han på nycklarna på bänken och om inte det fungerar kommer han med en sko och släpper framför en. :love:

Han ligger ofta i sängen med huvudet på kudden brevid en och tittar man på honom om man vaknar till får man en ordentlig tass mitt i plytet.

Han lämnar alltid 1-2 matskedar mat i matskålen, även om det ligger grillad kyckling eller rostbiff el likn iblandad i maten.:confused:

Skulle kunna skriva en hel A4 uppsatts om tokerierna han gör.:love:

Goliat får gladspel när jag kommer hem och springer i en åtta omkring i trädgården i sisådär tjugo varv innan han kan lugna sej...
han bär skor... om vi har fem par skor i hallen så kan man med all säkerhet veta att dom kommer ligga utspridda i vardagsrummet om några minuter...
När han vill gosa så gräver han ner sitt huvud under ens ben och gruffar som en gris samtidigt som det verkar som att han försöker gräva ner sej i soffan (eller vart det nu är man sitter/ligger)....
Ja, och så gillar han att sätta sig i knäet på en, även om han börjar bli lite väl stor..

och så gillar han sin "bästis" (ja, den heter faktiskt så, inköpt på Ikea)... den bullar han upp under magen och juckar på så fort han kommer åt :crazy::angel: Men man måste ju ha någon hobby... tydligen.

Kamelen har så mkt tokigt för sig...

På en av våra promenadrundor ligger ett bildäck. Detta ger han sig på varje gång och ska bära med sig. :confused:
Tyvärr har han än så länge inte lyckats, mest beroende på att han antingen står på eller i däcket samtidigt...

12293557.jpg

10172948.jpg

Går man förbi honom blir han ofta "schäferuppochner" och ska ha magen fnattad. Går man sedan iväg biter han tag lite lätt i byxbenet, eller fotleden om man nu råkar shorts.:devil:

I övrigt älskaaaar han Anka! Just nu har Nasse och Ior fått ersätta Anka då Anka behöver sys vid ena vingen...:D
10829365.jpg

Att Kamelen ska föreställa en stor stygg schäfer som inte bär omkring på neddräglade gosedjur, har han inte fattat.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 327
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 420
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025