Några Beteenden? [ Din Hund ]

S

soffeloffan

Har just din hund några Speciella beteende? eller kanske något roligt läte....? osv så kanske du kunde skriva ner dessa hör i detta forumet! ;):angel:

Jag kan berätta om Tova dåå..

När man ligger och myser med Tova så nästan börjar hon spinna! Det låter mer som "knorr knorr" :rofl: Jättegulligt..

När man kommer hem från något eller någon så blir hon jätteglad att hon rikitigt sjunger för en, man får ont i örona!

När hon får upp ett spår låter hon som en gris med små ljud hon göri från sig.. :P

Sv: Några Beteenden? [ Din Hund ]

Beteenden och beteenden (jag är uttråkad, varför ska man ha semester :angel: ), men knäppsaker har ju mina för sig...

Fortune älskar att skrämma småhundar, av någon konstig anledning. Hon står helt lugnt, tills hon förvandlas till monster, kör något halvhjärtat utfallsförsök och blir normal igen :crazy:

Loka är allmänt knäpp och öppnar fönster och dörrar till allt, detta i jakt på matte eller mat... :D

Sen har jag ju min jakthund som är skotträdd också :angel:

Jag är så utråååååkad :o

Hihi det är en dv schnauzer, eller hur? Min låter också en hel del när Husse/Matte kommer hem eller när man träffar någon han gillar som man inte träffat på ett par dagar - han ylar och tjuter, studsar och slickas... :love:

En annan rolig sak är att han ALLTID gnisslar när han gäspar... Låter som en ladugårdsdörr varje gång! Tror ni uppfödaren tar tillbaka valpen för sådana fabrikationsfel??? :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Min valp hon snarkar, låter som man har en riktig man i hundbädden när hon drar igårn. När hon var liten hickade hon minst en gång om dagen. Hon tycker om att prata med matte i telefon med.

Hihi det är en dv schnauzer, eller hur? Min låter också en hel del när Husse/Matte kommer hem eller när man träffar någon han gillar som man inte träffat på ett par dagar - han ylar och tjuter, studsar och slickas... :love:

En annan rolig sak är att han ALLTID gnisslar när han gäspar... Låter som en ladugårdsdörr varje gång! Tror ni uppfödaren tar tillbaka valpen för sådana fabrikationsfel??? :angel:

Izor gnisslar också! Inte varje gång men tillräckligt ofta. Och ja, han är en dvärgschnauzer...

Han har en del andra grejer för sig som jag funderar på är schnauzerbeteende. Få se om jag kommer ihåg vad det är.

Min sanktbernard har mkt jud för sig,han snarkar som en hel kar.
han pratar är svårt att beskriva men han låter som en säl.
han är som en katt ska stryka sig mot en(så man vickar) han är tung!!
Han drar vår schäfer i halsbandet för att han vill busa(vilket slutar med att han springer med bara ett halsband i munnen!
skulle kunna hålla på hela dagen men det får räcka nu!
schäfern öppnar allt, fönster,altandörrarmm! + tror att han är en knähund vill sitta i knät!

Hehe, jag skulle kunna hålla på flera timmar om jag skulle beskriva alla knasigheter galningen här hemma hålls med :D

Några utvalda här bara:

* När det kommer någon han tycker om, ska hela nosen skrynklas ihop, framtänderna visas riktigt ordentligt, och så ackompanjeras det hela med en blandning av fnysande och frustande, gärna med MYCKET snor inblandat...:angel:

* Är vi ute när det kommer någon han gillar så springer han så fort han kan fram till sitt "offer", kastar sig runt precis innan han är framme, och hamnar då med rumpan rakt i knäskålarna på den stackarn som får fullt sjå att lägga dem tillrätta igen :cool:

* Varje morgon ska han komma in i sovrummet, stå en stund med huvudet på sängkanten och nosen så nära ansiktet det bara går. Sedan vill han komma upp, i mitten av sängen, och begrava ansiktet bland kuddarna, morra och fnysa som en galning.... sen ska han ligga på rygg, gärna med stjärten upp mot kuddarna.....

* Busar gärna i sängen med, man ska hålla handen under täcket och han "jagar" rörelserna......... som en katt :D

* Hans attacker mot andra hanar består numera av ett hopp rakt upp i luften, och så landar han stelt på frambenen. Numera varken morrar eller skäller han, bara detta udda hopp :crazy:

* Han kan inte heller äta något som är större än en munsbit. Gav honom en rejäl svålbit i påskas, han bar ut den i rummet och en kvart senare hittar jag en ynklig och gnyende hund, liggande med svålen mellan framtassarna, och dreglandes som Pavlos experimenthundar...... Fick skära den i mindre bitar och servera i matskålen......:eek::cool: Likadant om han får glass, det ska skäras i mindre munsbitar :cool:

Min älskade, vackra Lotus!

*När man kommer hem och Enzo varit hemma själv är det ofta ett helt projekt att få på honom halsbandet för så fort man kommer nära honom med det så gäspar han, lutar sig mot ens ben och "glider" ner på golvet tills han hamnar på rygg. Sen ligger han där och ålar och gapar så fort man kommer nära med halsbandet, vilt viftande med svansen samtidigt.

*Även han stryker sig mot en som en katt när han vill bli kelad.

*Ofta när han har bajsat stannar han och sprätter och får sedan tokryck och måste springa och studsa ett par meter.

*Om han har ätit och det var riktigt smaskigt så går han gärna fram till matte och rapar henne i ansiktet efteråt.

:rofl::rofl: Hon är så underbar!

Min kille kollade på min skärm just när Selma låg upp och ner och morrade. Så sa jag vad det var. Svaret var:
"Är det där eeeen HUUUND!?":eek:

:rofl:

:rofl: Haha ja ibland är det svårt att se vad hon är. :D

:rofl: vad hon är rolig!!! Särskilt morrandet på rygg var superhärligt! Var det i sömnen hon morrade eller var hon vaken? :bump:

Hon var vaken. :D
Ibland, om hon är hungrig eller uttråkad, kan hon hålla på flera minuter.. liite irriterande. :D

Lowa:
pratar väldigt mkt genom ett "morr" som inte är varnande eller aggresivt, det är hennes språk helt enkelt. Hon använder det när hon blir glad, när hon är otålig, när hon inte förstår, förväntansfull, när hon är obekväm osv. Jag har hört att det är vanligt inom rasen, flera av de jag känner till som haft cocker säger att de varit likadana:D

Sen "knorrar" hon när hon myser. Drar liksom in munnen på något sätt så det blir ett slurpande ljud. Det gör hon när hon sitter i knäet på någon och kramas och myser!

Sen älskar hon att kramas... Kommer och sätter sig i knäet spikrak i ruggen, och lägger ansiktet mot ens eget ansikte, med nosryggen mot min näsa och tittar mig djupt i ögonen:D
Hon ÄLSKAR att kramas, kan sitta så länge länge!

När hon hälsar på en vill hon helst ha något i munnen, vad som helst går bra.
Senaste gångerna har hon hämtat sin filt och släpat runt på, och snubblat på ett antal gånger:D

Maja:

Rullar sig MINST 3 gånger varje promenad. Tycker dte är jättehärligt!

Blir arg på Lowa när hon tycker att hon tar för mkt plats, då tittar hon på Lowa och skäller...

Försöker alltid klämma sig in på de minsta platser hon kan hitta, hon tror hon är mkt mindre än vad hon är... (rottis på 45 kg)
Brukar ligga i Lowas korg. (Lowa är en cockerspaniel, liten för rasen)

Senast ändrad:

Om min hund har tråkigt så ställer han sig brevid sambon när han sitter vid datorn och råflåsar på hans arm. Han tar verkligen I när han flåsar också. Inte som han brukar göra:p

När han vill hoppa upp i soffan eller sängen så sätter han upp framtassarna och grymtar. Han har inte fattat hur han hoppar upp än så han kan stå så i uppmot en kvart, puttar ingen upp honom så går han och flåsar på sambons arm:angel:

Om han vill gå ut så lägger han sig på rygg och får damp där han morrar/gnäller/skäller/gläffser och håller på..

Vår hunds morbror (min pappas hund) får tokdamp varje gång han har bajsat. Far iväg som han har eld i baken och är överlycklig. Vår foppe blir sådan i högt gräs, aldrig annars:rofl:

*kl*
Min hund har väääääldigt mycket egenheter för sig...orkar inte skriva ned allt.

Hon vill inte sova själv på kvällarna, på dagarna går det jättebra, men på kvällen ska hon sa sällskap.
Stannar jag och sambon uppe längre än henne (hon brukar vilja sova vid tio ca) så går hon in och lägger sig i sängen. Sen hör man henne gruffa där inne. Efter ett par minuter kommer hon ut till oss, tittar förebrående på oss och muttrar argt, sen tillbaka till sängen. Så håller hon på.

Hon får tokfnatt och springer som en tok fram och tillbaka (tänk er glees hund storlek större)

Hon älskar att äta isbitar

Hon hatar sodastreamern, den är hennes värsta fiende

Hon "lämnar rumpan kvar" när hon ska ned från soffan, hon kan stå ett par minuter med framdelen på golvet och baken kvar i soffan tills hon orkar sig ned. Då passar hon på att stretcha riktigt ordentligt, och sträcker ut bakbenen rakt ut uppe i soffan innan hon kliver ned

Min hund brukar dra "kinesrace", då springer hon i full rulle i små och stora cirklar och ser helt vild ut :D
Hon "pratar" el. sjunger när man sitter med henne i knäet och pratar med henne, först piper hon till svar och sen brukar hon börja yla och låter precis som en varg.
Sen kramas hon också om hon sitter i knäet och men tex. säger "Hilda, vet du vad, nu ska vi...", då vänder hon sig om och lägger tassarna om halsen på en och borrar in huvudet i halsen
som för att säga "nu ska vi mysa" :love:

Sjunger
Kramas
Kinesrace

Min hund är rädd för myror. I skogen, när hon ställer sig och luktar på något och det kommer ett gäng myror runt henne så börjar hon "trampa på stället". Ser sjukt kul ut!:D
När inte det hjälper, att hon trampar, och nån myra kryper upp på hennes ben så far hon iväg och gör något bockliknande.

Är man uttråkad så är man. :D

- Psykar med ögonen när han vill ngt. Får han inget svar:
- Gläffsar han (skäller utan ljud). Får han inget svar då:
- Så flyttar han på matskålarna i köket så att matte (ljudkänslig) får ont i öronen eller försöker att själv öppna dörren.

- Han hoppar upp på alla höga stenar och berg han hittar under promenaderna. Där vill han få en kotte kastad till sig för att sen hoppa ner och springa vidare till nästa sten. Går man vidare väntar han på stenen.
- Sover gärna ute på tomten under natten.

- Kastar man inte kottar åt honom när han ber om det så kastar han dem på en tills man ger upp.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 327
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 420
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025