Något som stärker/får manen att växa

Twihard

Trådstartare
Jag har en underbar Frieserhäst med rätt så lång man. :) Den är lite tunn längst ner men tjock högst upp. Nu har jag börjat nojja att en del har nötts bort. Vet inte om det bara är något jag fått för mig. Så undrade bara för skoj skull om det finns något man kan fodra eller tvätta hästen med som stadgar taglet eller får manen att växa snabbare? :)

Sv: Något som stärker/får manen att växa

Det stämmer att det som är längst ner har nötts bort. Det finns det ingenting att göra åt, så att säga. Däremot kan du se till att manen som växer ut blir tjockare och friskare genom att ge kiselgur och b-vitamin. En bra källa till b-vitamin är jäst, jag ger färsk bakjäst, ½ paket per dag.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 681
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 883
Senast: monster1
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 677
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 522
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka