Sofie_B
Trådstartare
Då var det dags för en tråd om bett, igen.. Nu är det så att jag måste hitta ett nytt bett till min häst. Trodde att jag hade hittat rätt bett nu, men som förra året fungerar han bara på bettet en säsong, sen tappar han respekten för det. För att klargöra är det ett hoppbett han ska ha, på marken rids han på alla typer av "vanliga" bett, vilket fungerar bra. Försöker man hoppa på dom så går det.. tja. Inte alls bra kan vi väl säga.
Den här säsongen har jag ridit på detta bett;
Det har fungerat väldigt bra, men som sagt, nu är det dags att byta.
Jag letar efter ett relativt skarpt bett, vilket inte får vara vikbart. Hästen är väldigt känslig och "lätt", blir aldrig framtung.
Han har problem med munnen, men det kollas var tredje månad, så det är inget han lider av. Det är dock därför han inte kan hoppas på ett vikbart bett, då får han panik.
Tilläggas bör att han inte kan ha en rak stång heller, då blir han gärna lite stum. Har dock inte provat stång med något annat än vanliga bettringar, kanske skulle fungera med något annat. Flippanbettet vet jag att han har haft som ung, vilket ska ha fungerat rätt bra, men är det någon som vet vart man kan köpa det med mjuk stång? Har bara hittat det tvådelade. PM:a gärna isf.
Hoppas att ni har något att komma med!
Den här säsongen har jag ridit på detta bett;
Det har fungerat väldigt bra, men som sagt, nu är det dags att byta.
Jag letar efter ett relativt skarpt bett, vilket inte får vara vikbart. Hästen är väldigt känslig och "lätt", blir aldrig framtung.
Han har problem med munnen, men det kollas var tredje månad, så det är inget han lider av. Det är dock därför han inte kan hoppas på ett vikbart bett, då får han panik.
Tilläggas bör att han inte kan ha en rak stång heller, då blir han gärna lite stum. Har dock inte provat stång med något annat än vanliga bettringar, kanske skulle fungera med något annat. Flippanbettet vet jag att han har haft som ung, vilket ska ha fungerat rätt bra, men är det någon som vet vart man kan köpa det med mjuk stång? Har bara hittat det tvådelade. PM:a gärna isf.
Hoppas att ni har något att komma med!
Senast ändrad: