Sofie_B
Trådstartare
Sv: Något skarpare bett
ahopp, idag har jag shoppat bett. För 3500 :- fick jag två bett, bra affär! :smirk:
Hursomhelst köpte jag två nathe-bett, ett gag i gummi (typ nova-bettet) och ett flippanbett. Gaget tycker jag faktiskt blev lite för snällt (red på två tyglar). Flippanbettet funkade faktiskt jättebra, det är vi glada för! Nu tror jag att våra problem är ur världen, för tillfället i alla fall.
Alltså ett gag trär du ju sidostyckerna igenom bettringen. Är ju hål uppe och nere i bettringen som sidostycket löper igenom, så när du tar i tygeln så trycker dte pa nacken. Vet inte riktigt hur det bettet du visade skulle fungera isåfall
Men jag rider alltid med dubbla tyglar, då kan jag reglera och få känslan av ett vanligt bett eller om hon drar extra mycket så kan jag ta i "gagtygeln". Men vanliga gagbett finns ju i alla ridsportbutiker. Testa med ett sådnt i helt gummi, de är inte så dyra, runt 300 kr skulle jag tippa, kan tänka mig att det från Equlityline kostar lite mer
ahopp, idag har jag shoppat bett. För 3500 :- fick jag två bett, bra affär! :smirk:
Hursomhelst köpte jag två nathe-bett, ett gag i gummi (typ nova-bettet) och ett flippanbett. Gaget tycker jag faktiskt blev lite för snällt (red på två tyglar). Flippanbettet funkade faktiskt jättebra, det är vi glada för! Nu tror jag att våra problem är ur världen, för tillfället i alla fall.