Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Thuja skrev:Trevlig häst! Vilken storlek är det på dem? Såg ut som ett halvblod på den nedre bilden tyckte jag.
Temperament och styrkor/ svagheter?
*nyfiken*
miamiamia skrev:Jag har en gälderländer som tävlar svårklass i körning! Super trevlig flott häst. Har jobbat med flera i tyskland och tycker att de ofta är bra körhästar om man kommer tillrätta med formen och ryggarbete! Kräver mycket arbete i låg form och lågt tempo. Nakdel är att de tar stor plats i maraton och inte är så kvicka att vända. Men de blir efter hand starka och dragvilliga vilket ofta räcker långt i maraton.
/M
miamiamia skrev:låter som en typisk gelderländer! Mina har oxså haft svårt för att koppla av. Och rasen är kännd för att vara ganska framåt men endå stabil. Ofta så tittar dom på saker så ögonen håller på att trilla ut ur huvudet och man tror att dom skall explodera men det gör dom inte, möjligen att dom tar något snedsteg åt sidan men sällan mer.
Men det är härliga hästar med mycket power!
/M
Beppo skrev:Min syster Tappsveden här på buke har en saddlebred. Rids mest nu men är inkörd och har med sin tidigare ägare blivit körd mycket. nu har vi hittat en loksele som passar samt en rockard så förhoppningsvis blir det med av körningen framöver!