Någon som vet?

fejko

Trådstartare
Jag tror att jag har vinterkräksjuka och jag har inte ens kunnat dricka lite vatten, men det obehagligaste var att jag fick yrsel som övergick i att jag fick som blixtar i huvudet. Hör det till?

Eftersom jag medicinerar mot högt blodtryck var jag rädd att det var något värre.

Nu har det iaf blivit bättre.
Någon som känner igen sig?

Vinterkräksjuka är ju väldigt individuellt hur man reagerar på. Jag kan inte dricka vatten det första dygnet alls, det kommer upp på en gång. Har också haft kraftig yrsel och huvudvärk som gjort att jag knappt kunnat hålla ögonen öppna.
Krya på dig!

Jag får liknande och kopplar det till vätskebristen men jag är inte läkare så om det stämmer vet jag inte.

Jag har inte haft någon yrselattack sedan jag fick i mig lite vatten så det ligger ju i linje med det du säger. Intressant!

Jag tror att jag har vinterkräksjuka och jag har inte ens kunnat dricka lite vatten, men det obehagligaste var att jag fick yrsel som övergick i att jag fick som blixtar i huvudet. Hör det till?

Eftersom jag medicinerar mot högt blodtryck var jag rädd att det var något värre.

Nu har det iaf blivit bättre.
Någon som känner igen sig?
Jag har precis haft vinterkräksjuka och mådde jättedåligt första dygnet. Kunde inte heller dricka utan att kräkas upp allt igen. Blev så sjukt törstig att jag hämtade ett glas vatten och en matsked. Sörplade i mig en matsked vatten i gången, pausade en stund efter 2-3 skedar och återupprepade. Då gick det att behålla vätskan.

Krya på dig!

Tack för alla svar! Jag är bättre nu men tyckte det var läskigt med yrselattackerna. Har aldrig upplevt något sådant förut och var rädd att det var något värre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 281
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 062
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 737
Senast: SiZo
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 201
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar