Någon som vet något om Amamda´s Kimberley

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare abilaine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 848
A

abilaine

Har ett welsh sto efter hingsten Amanda´s Kimberley, är det någon som vet något om denna hingst. Är troligen Hollänsk. MVH Abilaine

Sv: Någon som vet något om Amamda´s Kimberley

Amandas Kimberley var en B ponny fux, med väldigt mkt vita tecken som importerades ngn gång i slutet av 90 talet.
Han tävlades LB - LA hoppning med Robin Ingvarsson på ryggen.
De annonserade honom flertalet gånger som hingst, men det fanns inget intresse av honom i "tävlingsvärlden" - utan han kastrerades och blev såld nästan omgående ovanför göteborg någonstans(har jag för mig).

Jag kommer tyvärr inte ihåg hans stam, men minns honom som en mkt trevlig och sansad hingst. Bla red min son på sin welshhingst, och Robin och "Kim" jämte varandra och pratade på framridningarna emellanåt, till sina mödrars fasa:o:D

Jag försökte hålla lite koll på hingsten efter det han blev såld, men såg hhonom endast en gång efter det, med en liten tjej på ryggen...

Tack så jättemycket. Har sökt på nätet men inte fått fram något. MVH Abilaine

Amanda's Kimberly 35-90-5140 fx sth, bls vtul vtsmphfrf vts född 1990 hos Wolf, Holland
e Weston Prince Regent WSB 21970 u Tetworth Kimono H 29447 ue Downland Mandarin WSB 8172 uu Tetworth Terracotta WSB 14192 - Solway Master Bronze WSB 3197 - Downland Dauphin WSB 3188

Han visades på hingstpremiering i Sverige våren 1998 och det är från katalogen då dessa uppgifter kommer. Han fick på premieringen 87777=36p.

Och så här såg han ut då, det var det året det hade snöat så förbannat.

17476133.jpg

Tusen tack för denna information. Abilaine

där :bump::banana:är ju han!!!

skoj att se honom igen... och mkt vitt hade han på sig... precis som jag minns...

Är det ngn som vet hur många reggade avkommor det finns efter honom? Kan väl inte vara många...?

Ja det hade varit kul att veta. Vårt sto är väldigt lik sin pappa. Hade varit kul att kunna spåra mamman med men hon är nog kvar i Holland.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 862
Senast: Skjøldur
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka