Någon som var på Kottas clinicen?

Sv: Någon som var på Kottas clinicen?

Fan, har missat något som hade varit värt att åka på :(
Blir så när det är ett sånt överutbud på allt att det som vore viktigt försvinner i bruset.

Fick ni något intryck av om detta var en engångsföreteelse, eller om han kan tänkas komma tillbaka nästa år???

Jag har hört rykten om att han kommer tillbaka till sommaren.
Hoppas att det stämmer, för då gäller det att bänka sig....

Du får hålla ögonen öppna under våren! Det var verkligen suveränt.

Någon som varit både på denna clinic och på någon för Julio Borba? Har ni lust att jämföra lite? Skillnader / likheter?

Har ju inte varit på nån av dom så har bara förutfattade meningar :)
Julio åker AR ryttare på för att höra hur bra dom är och sen suckta på snygga latino.
Kottas är i helt annan division.

Han ska väl till Nobynäs vad jag hört, i april. Men frågan är väl om han får bättre ekipage där än i Skåne... Frågan är väl också om det FINNS tillräckligt bra ekipage som är intresserade att rida för honom för att hålla honom och publiken nöjd? I rena "tävlingsdressyr-Sverige" är han väl inte så himla välkänd? (Inte bland de jag talat med, men det utgör ju inte tillräckligt stort statistiskt underlag)

Fast jag föredrar att höra vad de som faktiskt varit där har att säga. :p
Julio åker AR ryttare på för att höra hur bra dom är
Och motsvarande fördomar, Kottas åker de som är emot AR på för att få höra hur rätt dom har i sin kritik... Eller vad? :D :rofl:

Så är det nog. Det verkar finnas tre läger, ett stort som heter AR, ett annat stort som heter tävlingsdressyr och så ett pyttelitet tredje som bara vill rida bra och som inte heter nåt speciellt, och där är Kottas hövding. :p

*fniss*
Hur ska man annars kunna säga VI som gör rätt och DOM som gör fel, detta djupt inbyggda behov. Och gud nåde om någon vill byta läger, så skall de förbannas av alla ;)

Vi behöver fler bra tränare i Sverige, men om vi inte har tillräckligt bra ekipage vill de inte komma. Moment 22?

Kottas sa klart och tydligt att han inte hade något emot barockridning, men att det fanns gott om charlataner.

Jo, och det stämmer tyvärr... Det är väl de som jag anser ger AR dåligt rykte.. De som går och säger att de är tränare fast de egentligen har mycket kvar att lära innan de ska utge sig för det. Sen tycker jag att det är skillnad på de som säger att de är tränare och de som hjälper någon enstaka person för att det pga många anledningar är svårt att träna ofta för någon "riktig" tränare. Men det är väl bara att inse det faktum att dålig ridning finns överallt...
Sen var det menat som ett skämt, jag vet inte vad Kottas tycker och säger eller inte.. :p

Dreamer: Se så underbart, så nu har även ni bekänt er till en inriktning: "Vill lära sig rida bra men inte heter något"!! Lite långt och krångligt namn, men jag ska nog kunna lära mig... :rofl:
(Lägg väl märke till att ni redan blivit en grupp, och vi nu har satt ett namn på er!) :p :D :rofl:

Frågan är då vem som inte är charlatan, AK hade ju tydligen inte särskilt höga tankar om BB. Hinrich möjligen?

Förlåt att jag hädar återigen, men Bent ÄR inte så duktig som många av "er" tror. Undrar hur många gånger man blivit halshuggen när man vågat uttala sig negativt om honom? För mig känns det helt underbart när en man som Kottas vågar stå upp och säga "Bent har fel". Kanske NÅGON lyssnar när Kottas säger det?

Mm, men plocka in in mig i begreppet "er". Tyst hör till dressyrmuppslägret ;-) Min fundering var att om BB ej är bra enl AK och han anses som en av de bättre barocktränarna, vem är då inte charlatan?

tyst skrev:
...AK hade ju tydligen inte särskilt höga tankar om BB. Hinrich möjligen?

Det där tycker jag låter intressant, vad sade Kottas om Bent?

Relevant kritik är alltid värd att lyssna på, men för att vara relevant vill jag höra argument.

Sen kanske Kottas inte uttryckligen sa vad han inte gillade..?

Vad definierade Kottas som 'barockridning'? Framgick det?

Jag kanske inte ska uttala mig, jag tycker hela barocksvängen är... barock. Faktiskt.

Som jag tolkade det: han tyckte det var märkligt att en tränare rekommenderat denna sadel, och att ryttaren haft den i flera år. Att den dessutom var måttbeställd.

Han frågade vid minst 2 tillfällen "vem har lärt dig detta?". Han sa aldrig uttryckligen att Bent var bra eller dålig. Han uttalade sig liksom inte så. Han rekommenderade däremot Kyra. Han sa att han inte hade ngt emot barock, "de rider samlat - nej det gör de inte, de rider långsamt men inte samlat", men att han sa att man inte fick stirra sig blind på vad som VARIT. Det var inte alltid bra bara för att man gjort det förut. Dessutom finns det gott om charlataner. (Och det givetvis inte bara inom barock! Min egen tolkning).

Mitt intryck var att Kottas inte tyckte att Bent verkade vidare genomtänkt. Men så hör jag ju det jag vill höra. Jag är färgad av det jag sett av barock och på Stengården.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Breeders Trophy närmar sig och i år finns det en ny programpunkt. Det blir två clinics, en under dressyrveckan och en i samband med...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En clinic med känsla. Det utlovas inför Malin Baryard Johnssons clinic vid Jönköping Horse Show i november.
Svar
0
· Visningar
89
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Englandsbaserade finskan och VM-medaljören Kyra Kyrklund kommer till Sverige för att hålla en clinic i Sverige i december.
Svar
0
· Visningar
47
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppryttaren Angelica Augustsson Zanotelli kommer att hålla i en clinic i Flyinge med fokus på den unga hopphästens utveckling. Nu...
Svar
0
· Visningar
101
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur