Någon som transporterat häst ifrån tyskland

M

miamiamia

Har någon en aning om transportpriserna för att transportera häst ifrån tyskland till sverige?
Har köpt två hästar och vill försöka beräkna vad det kommer att kosta. En ifrån Hannover till Malmö och en ifrån Frankfurt till Malmö.
Ja vill ha hem dem omgående!!! kan knapt bärga mig men det kommer väl att dröja några veckor.
/M
 
Från Tyskland antar jag att du vill transporetra med båt. När jag skickade iväg min häst till österrike fick han flyga från stockholm. Det kostade över 12.000. Vet inte den exakta summan för det var inte jag som betalade, men dyrt var det.
 
Från Tyskland kan jag tänka mig 4000:- + moms kanske...?

Jag kommer betala 5000:- + moms från södra Frankrike (Camargue), men "normalpriset" är ca 8000:- + moms.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 805
Senast: Palermo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 722
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp