Någon som testat en "equi-ball"?

Sv: Någon som testat en "equi-ball"?

Åh verkar ju helkul, bra komplement till ridning ifall man bara har en liten rasthage kanske? Har aldrig testat, men blir väldigt intresserad av det nu.. Var kan man få tag på sådant?

Bellatrix hade en minishettis hos mig i flera år, han hade en säck full av halm och en fotboll som han gick loss på:Dhan var fullständigt galen, lekte i timmar med den, medan min stog värdigt och tittade på:cool:

Det kan räcka med en vanlig pilatesboll också. Vi har testat både stora och små, kan inte säga att någon av våra hästar blivit sådär spralliga, tror det beror på om de har möjlighet att brottas med artfränder eller ej i övrigt.
En häst som sällan eller aldrig får leka av sig med hästkompisar tenderar nog att vara mer busig med en boll sådär som på filmerna.
Eller om man som människa aktivt gjort det till en lek som ger något hästen vill ha.

hade velat se om mina hästar hade röjt runt sådär med en boll ^_^ min stora häst som går men en gammal ponny får inte så mycket utlopp för sin lekfullhet och innan har hon enbart gått ensam i mindre hage. så jag har aldrig sett henne leka :( förutom i går då hon fick kvälls maten i hagen och vi lekte ta fatt mellan träden ^_^ (helt galen häst!!! hade en skål med lite rester från ponnyn som hon desperat ville ha :rofl:) om det hade varit en boll med godis i så hade hon nog aldrig släppt den ur sikte i alla fall^_^ brukar också springa i kapp med hunden i hagen ^_^

Trevliga gångarter på Quarterbackhästen (den andre var häftigt tecknad men verkar inte riktigt ren)!

Jag är väldigt tveksam till lek med bollar efter att en bekant blev avsparkad skenbenet av sin unghäst (som han lärt spela fotboll och passa.....)

Sedan tycker jag nog att unghästars lek helst ska vara med varandra istället för konstgjort sällskap i form av boll...

Fast hästar leker inte bara med varandra. De kan leka med sådant som de hittar också som t.ex. pinnar.

/V

*kl*
Den första såg ut att ha väldigt kul iaf :p
Jag köpte en sådan boll med handtag till min pålle då han står i sjukhage, men han har inte rört den allas ^^
bara blänger om man sparkar på den, då e han ändå väldigt busig och pillig av sig.

Min o-spralliga gubbe skulle nog tycka, sånt är för fjortisar. :cool:

Ser kul ut men lite våldsamt ut ... men håller den??? Jag köpte en boll med hantag gjord för hästar till mitt sto när hon skulle stå i sjukhage. Hon tog tag i den, bet rätt igenom den och slängde ut den ur hagen ... tog max 3 min ...
Lämnade tillbaka bollen till en förvånad försäljare och fick pengarna tillbaka!

Fast hästar leker inte bara med varandra. De kan leka med sådant som de hittar också som t.ex. pinnar.

/V

Och vad har de roligare med, en lekkamrat eller en pinne?! Jag känner mig rätt säker på svaret efter 30 års erfarenhet av häst i flock.

Liknande trådar

Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 851
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 093
Senast: mandalaki
·
Äldre http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BMxpv8naRd8#t=131 Vad är det för ton hon tar? Den långa alltså...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: Farle
·
Övr. Hund Varje gång vi är ute och går så springer Devon fram till varenda dörr och gör så här. Jag har mina teorier till varför men vad tror ni...
Svar
17
· Visningar
1 476
Senast: Illiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst