Någon som ska betäcka med hingst som godkändes i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Atida
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 855
A

Atida

Hej!

Jag satt och funderade på om det är någon mer än jag därute som ska betäcka med en hingst som godkändes -08?

Ni som ska göra det, vilken hingst valde ni, hur är era ston (exteriört, gångartsmässigt, hoppmässigt), hur motiverar ni ert hingstval?

Själv ska mitt sto Rochelle betäckas med den danske hingsten Skovens Rafael.
Hon är själv en bra bit över 170, har en tilltalande exteriör med snygg sida. Hon är ngt tåtrång ena fram och lite vinklad i hasen, därför valde jag en hingst med trevlig benställning.
Hon har tre bra gångarter, plus för skritten och galoppen. Det jag i alla gånarterna jag satsat på att förbättra är frambensrörelserna och benaktiviteten.

Stoet:
Bild204.jpg

Hingsten:
SkovensRafael9303red.jpg

Sv: Någon som ska betäcka med hingst som godkändes i år?

Fy för den danska lådan igen, får inget begrepp om hur hingsten egentligen ser ut av denna bild, mer än att det ser konstigt ut.
Tycker ditt sto på den bild du visar snarare ser rakhasig ut, men hon står bakom sig.
Hingsten däremot ser vinklad ut på bilden, vad har den för skenbensomfång fram?
Ursäkta att jag drar upp detta igen, har tyvärr en negativ fixering till denna låda!!!!

Sv: Någon som ska betäcka med hingst som godkändes i år?

Javisst, den danska lådan är tragisk. Man får ju inget klart begrepp om hingstens propotioner när den står på lådan. Han är dock inte överbyggd.
Mitt sto står som sagt lite bakom sig här, men hon är samtidigt bara en aning vinklad i hasen, ingenting som är speciellt betydande.
Jag har för mig att han har 21 på skenan, men är ej säker. Det jag vet är att han har en 8:a på benen.

Liknande trådar

Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: Ramona
·
A
Avel Jag ska betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta lite åsikter om hingstar. Mitt sto är e. Rotspon- Rubinstein I ue. Warkant- World...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 382
Senast: Atida
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 796
Senast: athena
·
Avel Jag har ett mycket fint varmblodssto som jag funderar på och betäcka..En kompis till mig köper nu en polsk hingst som hon hämtar i Polen...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 796
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka