Någon som har råkat ut för samma sak med detta bett?

F

Fhanny

Var nu i helgen och tävlade, och red som vanligt på mitt flippanbett. Hade även varit dagen innan och tävlat med samma bett. Och när jag hoppade fram till första klassen så; PANG så gick bettet av :eek: som tur var är min häst ganska lydig och stannade när jag proade. Som tur var så hoppade jag inte just i det ögonblicket, och jag var på framhoppningen.

Är det fler som har råkat ut för detta?
Hästen jag red "suger" alltid på bettet och gnisslar tänder, men det borde ju inte gå av för det. Och jag har inte använt det så himla mycket. OCH jag dra INTE min häst hårt i munnen.
Och behöva betala så pass mycket för ett bett som man inte vet om det ska gå av eller inte. USCH!
Vad tycker ni att man ska göra? Ska man ringa och klaga? Vad har/skulle ni gjort/göra?

Sv: Någon som har råkat ut för samma sak med detta bett?

Har hört fler som haft sk Flippanbett som har gått av när de har ridit...
Fast de har köpt sina på Hööks så det är ju inte de "riktiga" Flippanbetten. Vet dock inte hur de gjorde..
Men det är ju helt klart läskigt att de kan gå av så där. Tur att du inte hoppade eller var inne på banan..

okej. jag har det "riktiga" och det är ju inte billgit om man säger så. och jag tycker inte att ett bett ska gå av om man har betalat så pass mycket. själva bettet ssitter ju ihop med ett "rep" med en stålvajer inuti.

Hm.. jag som trodde att det "bara " var kass kvalitet på "fejkbetten"..
Verkligen tråkigt, men jag skulle nog ha reklamerat det!

tydligen inte, en ifrån samma kulbb. hennes bettar har också gått av. och det är dom "riktiga".
Men kan man skicka tillbaka det om man inte har kvitto kvar?

Japp en i mitt stall råkade ochså ut för presis samma sak på en tävling. Dock mitt på banan. Hon hade också den dyra varianten.

Inte samma bett, men hade ett Happy Mouth/Apple mouth (minns ej vilket) pelham som var rakt med stålvajer inuti som efter bara ett par användningar gick av på mitten och jag var inte heller hård på hand kan jag lova :mad:

Jag kommer aldrig mer köpa bett som det bara är stålvajer i!!!

Inte just ett Flippan bett men en pelham stång, har gått av för mig. Som tur vad gick det bra och inget händ. Men som du säger, det kunde hänt allvarliga olyckor! De där med gummistänger är inte alltid så bra ur säkerhetssynpunkt!

ja usch. jag är fortfarande lite skraj när man tänker på vad som skulle kunna ha hänt. men jag får väl trösta mig med att lillkillen är färdigkvalad till falsterbo nu iaf :D :bump:

förra veckan fick min lokala rs butik in ett sånt bett som gått av, tråden alltså. så de är nog 'ganska vanligt'

& grattis föresten :D

Senast ändrad av en moderator:

Ja alltså det är konstigt, med tanke på att det ska ju vara kvalitetsbett. Och jag som älskade det bettet! men jag får väl hitta en ny älskling. Törs ju inte sätta på ett sånt igen!

Jösses!
Det måste ju räknas som fabrikationsfel om ett bett går av på det viset, vilken sort det än är, och hur mkt/lite det än kostat!

Bra att sådant här kommer fram, så man vet att passa sig för att använda grejor som uppenbarligen inte håller!

Fö så gick ett par stigläder jag haft ett par månader rätt av för mig en gång. Kontaktade säljaren, jag fick nya direkt, de ansåg det vara fabrikationsfel. Kanske blir det samma sak om du reklamerar ditt bett?

ja det måste ju vara något fel. men eftersom så många har gått av, det kan ju inte vara alla det är fel på?!

Och det är ju som ett snöre som håller ihop det så man kan väl nästan bara tänka sig att det skulle gå av. det borde inte få göras bett med snöre!

Låter ganska dåligt av fabrikanten att inte göra så att betten håller! eller så finns de säkert en massa sjuka sködselanvisningar för betten för att de ska hålla :smirk:

Du har möjligtvis ingen bild på spektaklet?:p

det vore ju konstigt att de skulle ha det för de sa inget när jag köpte bettet.

har inga nu men kan försöka ta i morgon..

Nä de e ju konstigt, har själv ett sånt bett och känner flera som har de, men de har inte råkat ut för de

jag hade hört att det hade gått av för vissa men jag tänkte. ähh skit samma det var nog fel på deras bett eller så skötte dom det dåligt. men sen när det hände mig blev jag så paff!.
har du det riktiga eller det ifrån hööks?

Jag har de från hööks har funkat bra i nästan 2 år :p
sen de ja känner har de riktiga både de tredelade och tvådelade!

okej. jag har det "riktiga" tredelat!. men har du stång?
de är ju bättre.

Inte samma bett, men hade ett Happy Mouth/Apple mouth (minns ej vilket) pelham som var rakt med stålvajer inuti som efter bara ett par användningar gick av på mitten och jag var inte heller hård på hand kan jag lova :mad:

Jag kommer aldrig mer köpa bett som det bara är stålvajer i!!!

Kom på att jag också hade ett sådant bett (pelham) som gick av när jag va ute och galoppernade på en cp unghäst :banana:

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 623
Senast: villhöver
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V