Någon som har hund och barn?

K

kjelin01

ska hämta hem en liten valp i veckan. är gravid och kommer vara själv i veckorna i sommar. hur gör man då med sista rastningen? ska man gå innan den lilla somnar eller som jag har fått svar från en del..efter. det känns lite konstigt att lämna bebisen själv... :confused:

Se till att bajseriet är avklarat tidigare. Då behöver du ju bara ta valpen och kissa utanför dörren (om du nu bor så bra) Jag skulle tordas lämna min bebis 3 minuter för att rasta en valp. Det är ju inte värre än att sitta och titta på TV i ett annat rum...

nej i och för sig. jag kan ju gå ut på baksidan här. tur att man ar nära till grönområde :p

Kanske du kan somna bebin i sin vagn och sen går ni ut allihopa, eller också får du en liten skrikhals och då gillar de ju att åka ut och gunga runt en stund kvällstid. Det blir säkert inga stora problem.

ja i början blir det väl lite mycket. men hon är så gott som rumsren redan oc bebisen kommer inte ärn på någon månad, så förhoppningsvis ska hon vara rumsren till dess. annars kommer jag väl kanske att nästan få bo ute :D tur att det är sommar :cool:

Du får räkna med att det tar mer än en månad innan valpen kan hålla sig några längre stunder, i alla fall om den är ca åtta veckor när du hämtar den. En valp är inte fysiskt utvecklad för att hålla sig innan den blir runt sex månader.

De kan ju naturligtvis lära sig att säga till långt innan det, men de kan inte vänta på att man har tid att rasta dem.

Bor du själv eller finns det fler i huset? Isåfall så kan ju en passa bebis medans den andra går ut med valpen.

jag vet att unden inte kan hålla sig förräns den är flera månader, jag är nöjd bara den säger till när den vill gå ut.

har haft valp förr, så jag vet ur det är, men tack ändå.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 025
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 863
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar