Någon som har erfarenhet av att byta ut

Rie

Trådstartare
(dvs riva) ett skruttigt uthus och sätta upp nytt samtidigt som det ska fungera med att leda hästar omkring.
Och hur löste ni förvaringen av det som fanns i uthuset under tiden?
Dvs hö, kraftfoder och allt skräp man har (julpynt, cyklar, möbler mm)

Rie
bävar för vad som måste göras, antingen till sommaren eller nästa sommar
 
Sv: Någon som har erfarenhet av att byta ut

Det mesta du har där kanske kan stå ute på sommaren? Hö och kraftfoder brukar man väl inte heller ha så mycket av i tidig sommar?
Jag byggde upp en ställning med pressening över till mina viktiga saker att hålla torrt. Men iofs behövde jag inte riva uthuset förrän det andra stod klart...
 
Sv: Någon som har erfarenhet av att byta ut

Kanske kan du hitta någon billig begagnad friggebod/lekstuga eller liknande att ha provisoriskt under tiden, om du har utrymme?
 
Sv: Någon som har erfarenhet av att byta ut

Det nya uthuset ska upp på samma plats som det gamla.

Gräsmattan kommer att få härbärgera en hel del.
Det jag funderar mest på är dels hur jag ska få det att fungera bäst för inhysingen som ju inte ska lida för vårt "påhitt"
och hur jag ska kunna undvika att spikar och annan skit ska hamnar där hästarna går/är.
Ingångarna till rasthagarna är på vardera sidan av uthuset.Kan inte ha ena hästen på bete dygnet runt pga solkänslighet så han kommer att ledas till /från stallet varje dag. Gräsmattan kanske kan offras till "ledstig".

Funderar på att skaffa någon slags garagetält eller liknande att ha saker i.

Några fiffiga tips för uthus som ska ha höförvaring och annat hästrelaterat?
Tänkte mig skjutdörrar till höet.
Nu går det inte att få in stora halm/höbollar pga vanliga enkla dörrar.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 244
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 864
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 093
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp