Någon som har avkomma efter Lux Z ?

Lillypilly

Trådstartare
Hej!

Undrar precis som rubriken låter! Någon som har avkomma/or efter Lux Z ?
Hur är dom att hantera, rida , ja allt sånt man vill veta?

Sv: Någon som har avkomma efter Lux Z ?

Ingen? Står här inför valet o kvalet att köpa en 3åring efter honom och vill gärna ha lite fakta! Har först nu fattat att Lux Z är en rätt känd hingst ( för mig som inte kan något om hoppning).

Enligt ägarna är han väldigt snäll i hantering och väldigt lugn, men det var min fasters sto efter Briar också första åren innan hon blev galen.

Vad har ni hört om ni inte har egen erfarenhet?

Har en bekant som har en Lux Z avkomma. Har själv inte träffat den men ägarna är väldigt nöjda och den hoppar med riktigt bra teknik. Den är bara 4 år och är väl startad någon gång men har gjort bra ifrån sig och verkar okomplicerad.

Jag har en avkomma efter Lux Z men detta är bara ett föl. Men vad man kan se av henne nu så är hon fin med ett underbart temprament, har ett stort mod och en mycket trevlig galopp.
Jag är väldigt nöjd med henne så hon ska stanna här på gården.

vi har tre st tvååringar efter Lux och även en fyraåring. Alla jättesöta och trevliga!!:laugh:

Inte jag, men jag har Helge Skoogs ;) fast han har ingen häst haha

Vi har fött upp två. Väldigt snygga, lätthanterade herrar, hoppar med smidighet och elastisitet. Tänkte du på något speciellt?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 453
Senast: ildiko
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 827
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 732
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?