Någon som fodrar med Mustang Müsli Active?

B

BJÖRKIS

Skulle i så fall vilja veta vad ni, eller rättare sagt hästen tycker om det? Ser det gott ut? Doft? Stora volymer? Pris?
Funderar på att byta till det eftersom vår intilliggande kvarn har det till försäljning, då slipper jag resa så långt för att köpa Krafft.
 
Sv: Någon som fodrar med Mustang Müsli Active?

Jag har precis börjat fodra min tävlingstravare med det, just för att han är så kräsen med maten. Han får ½kg i varje måltid och då äter han upp den andra maten utan problem så jag kan säga att min krake gillar det.

Det är väl bara att köpa en säck och prova om dina gillar det.

Jag tycker det ser smakligt ut och lukatr gott, volymen är densamma som på krafft, priset är i mitt tycke ganska högt så därför får han äta sin havre och lite pellets och bara ha detta som "dressing".
 
Sv: Någon som fodrar med Mustang Müsli Active?

Jag använder det till min häst!

Jag använt det i ett par år och det funkar kanon! Perfekt till hästar som är lite kräsna med maten och/eller till hästar som får lite hjärnspöken av havre (det är ju popoulärt bland pellets tillverkarna att slänga i havre :( )
Min förra häst var väldigt petig med maten och därmed svår att hålla i hull, men müslin slank och han blev blank o fin i pälsen och rund om magen.

Jag tycker det ser aptiligt och fräscht ut och luktar gott, alla hästar jag har gett det till har ätit upp varenda korn och fortsatt slicka handen efteråt. Det är smaksatt med äpple jue :)

Priset ligger väl på samma nivå som krafft ungefär, är dock inte säker eftersom det var ett tag sen jag köpte krafts grejer. På förpackningen står det att man ska ge 1-3kg/dag till en vuxen häst i normal arbete vill ja minnas men är inte säker.
 
Sv: Någon som fodrar med Mustang Müsli Active?

Tack för ditt svar, vad kostar en säck? Är det 20 eller 30 kg?
 
Sv: Någon som fodrar med Mustang Müsli Active?

20 kg's säck och det kostar 6.88 plus moms/kg.
 
Sv: Någon som fodrar med Mustang Müsli Active?

våra får inte avtive med orginal och fiberorginal och dom älskar det.
 
Sv: Någon som fodrar med Mustang Müsli Active?

Jag fodrar med Mustang pellets just på grund av priset, bra mycket billigare än Kraffts pellets och minst lika bra, jag har en häst som vintertid gärna blir lite lös i magen men tack vare lifröet i mustangen så håller hon sig hyfsad.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 936
Senast: Hedinn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 785
Senast: Rosett
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 273
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp