Någon mer gravid än jag med humöret från helvetet?

Imnir

Trådstartare
Jag vet inte vad jag ska ta mig till :crazy:
Jag kan inte kontrollera mig när jag blir arg (läs: HELA TIDEN)
Har i vanliga fall ganska kass impulskontroll och kan ånga upp ordentligt, men nu är jag på ren svenska helt jävla odräglig att umgås med :( och den som får ta mest skit är min sambo..
Som idag, tredje världskriget bröt ut för att han inte orkade/hade lust att gå ut med våran hund fast han hade lovat det. Det spårade ur totalt så tillslut kom all skit fram och han drog hem till sin mamma och lämnade mig storbölande hemma. Min pappa va en ängel som kom och hämta mig för jag orkade inte vara hemma själv.

Finns det fler gravida själar därute med samma problem? Och hur gör ni för att klara eran vardag?

Sv: Någon mer gravid än jag med humöret från helvetet?

Man lägger band på sig och tar inga onödiga diskussioner (dock hade jag tagit diskussionen om hunden om sambon lovat).

I början av mina graviditeter hade jag humör som fick en uppretad spottkobra att verka trevlig :cool:

Det var skitjobbigt!!!

Fick frågan flera gånger om vad det var som utlöste mina utbrott, det var inget specifikt som utlöste de, det var när min kontroll inte var total över humöret som det pös över.
Brukade förklara det med att humöret var som en osäkrad handgranat, släpp kontrollen och det smäller, typ.

Det enda tipset jag kan ge, försök att undvika utbrott, gå undan, och förvarna sambon om att han nog behöver ha extremt tålamod närmaste tiden (och nyckel hem till föräldrarna, så han har en fristad) Att du sen kommer bli skitsur för att han går dit är ju en annan sak :angel:

*mina erfarenheter av humör från hell under graviditet*

Tack det finns fler :love:

Jag har varnat min sambo, men han har så svårt att ta mina utbrott ändå. Och jag förstår honom för dom är till 97 % helt ologiska :crazy:
Här om dagen tex så blev jag sur på honom för att han ställde mjölken på fel ställe i kylskåpet...
Din beskrivning om en handgranat som är redo att sprängas vilken sekund som helst gillar jag! Precis så känner jag mig och jag kan inte kontrollera det.

Försöker trösta sambon med att det bara är några månader kvar (november) av någon konstig anledning ser det ut som han inte vet om han ska skratta eller gråta :D:angel:

Fram ungefär till v 13 var jag ganska hemsk i humöret. Har oftast en lång stubin om jag mår bra, men mår jag inte bra så tänds stubinen lätt. Kunde vara för minsta småsak som jag i vanliga fall aldrig hade reagerat för annars.

Får jag gissa tror jag min sambo kan tycka att det inte är så dumt att jobba borta just nu ;) Jag är fullständigt vidrig att leva med. Konstigt egentligen, för jag är ju vansinnigt lycklig, aldrig varit lyckligare!
Men mitt humör pendlar verkligen, ena sekunden skrattar jag och är glad för att i nästa spotta och fräsa värre än katten. Nu en bit in i graviditeten har jag lärt mig att undvika diskussioner som ändå inte leder någon vart, svälja när jag känner att jag brusar upp och fundera igen: brusar jag upp för att jag verkligen är arg eller är det hormonspökeri?
Även i vårt fall är det ju sambon som får ta det mesta tyvärr, men han är verkligen guld, smeker mig på kinden och säger typ: jag går ut en stund älskling ;)

Det jag tycker är etter värre är att jag blivit så galet svartsjuk. Jag målar upp de vidrigaste scenarion (blir väl inte bättre av allt bortajobb kan jag tro), drömmer jag inte om bebisen så drömmer jag om hur jag blir lämnad för andra, hittar dem i sängen osv. Har ingen som helst anledning att vara svartsjuk, har bara blivit det, pang!

Man är lite av en karusell numer :D

Försöker trösta sambon med att det bara är några månader kvar (november) av någon konstig anledning ser det ut som han inte vet om han ska skratta eller gråta

:rofl::rofl::rofl:

Hahaha :rofl:

Min sambo jobbar också borta vissa veckor, senaste gången han skulle iväg råkade han säga att det skulle bli skönt med en liten semester... DUMT sagt! :D Jag satt och storböla i en halvtimme och va helt otröstelig :devil:

Jo det finns allt fler som har fått ett jävla humör.

I vanliga fall har jag ett dåligt humör och blir ganska lätt väldigt arg men nu är det verkligen humör från helvetet från min sida.

Min sambo förstår inte varför jag är sur och grinig hela tiden och ibland tilltalar jag även folk på ett spydigt sätt som får mig att tänka på vad fan jag håller på med. FÖRSÖKER verkligen hålla mig i skinnet men det är svårt.

I flera dagar har min sambo frågat på kvällen, vad e det med dig och ditt humör igentligen och till slut var jag så iriterad på att höra den frågan så jag fräste ifrån och sa att den frågan vill jag aldrig mer höra och nu får du svaret på samma jävla fråga som kommer komma igen om några dar. Jag vet inte vad det är för fel på mitt humör...Än så länge har han inte frågar det på tre dar nu :D skönt.

Han frågade även min BM om det var normalt att ha sånt humör och hon sa till honom att det är normalt och det är inget att bry sig om och lyssna på ett halvt öra istället :rofl:

Men från och med igår sa jag till mig själv att när jag blir irriterad eller sur skall jag bara gå så han slipper denna :devil::devil::devil: jävuls brud :rofl:

Hahaha :rofl:

Min sambo jobbar också borta vissa veckor, senaste gången han skulle iväg råkade han säga att det skulle bli skönt med en liten semester... DUMT sagt! :D Jag satt och storböla i en halvtimme och va helt otröstelig :devil:

Hohoho, det var mig en vågad karl du har :D Varför ska de göra det svårare för sig själva för?! :D

Sa till min sambo för ett tag sen, när han också klantade till det: "här sitter jag och ska tänka på mitt humör hit och dit, svälja och ha fullt upp med att hantera mig själv, medan den enda uppgift du har är att TÄNKA på vad du säger lite då och då, är det SÅ JÄVLA MYCKET BEGÄRT?!"
Stackarn, fattade nog inte vad det kom från heller....

Till min stora förtvivlan är han väldigt modig och en riktig retsticka ;) Han har svårt att lägga band på sig själv :angel: Men jag älskar honom ändå :love:

Vi pratade om bråket igår och han sa något i stil med: - Jag lät dig hålla på men tog ingenting du sa på allvar... :o (jag va i full färd att göra slut och göra abort...) :o
Han åkte iväg för att han inte orkade höra mer... Jag trodde helt andra saker när han gick :cool:

Men det är skönt att det löste sig :love:

Välkommen till klubben ;)

Härligt att det finns fler gravida psykobitches :D

Till min stora förtvivlan är han väldigt modig och en riktig retsticka ;) Han har svårt att lägga band på sig själv :angel: Men jag älskar honom ändå :love:

Vi pratade om bråket igår och han sa något i stil med: - Jag lät dig hålla på men tog ingenting du sa på allvar... :o (jag va i full färd att göra slut och göra abort...) :o
Han åkte iväg för att han inte orkade höra mer... Jag trodde helt andra saker när han gick :cool:

Men det är skönt att det löste sig :love:

Det har aldrig varit så lätt att göra en höna av fjäder som det är numer... :D Egentligen gör de nog ett jäkla jobb som står ut med oss :o Skönt att vi är fler i alla fall som är på det här viset, man känner ju inte igen sig själv!

Dom är riktiga hjältar :love:

Men min hjälte tycker redan att det är uttjatat när jag skyller på att jag är gravid :mad: (v.11+1)
Då kontrade jag med att det är min jävla rättighet att skylla på det, och att han bara är avundsjuk för att han inte kan skylla på att han är gravid ;)
Och JA han va avundsjuk som få :D sa tom att han skulle trivas om han kunde gå runt och skylla på att han va gravid när saker och ting blev jobbigt eller om han inte kunde bete sig som folk :love:

Eller hur :love:

Jag gav min rådet att också skylla på att han var gravid, fast inte när det kom till våra egna "dispyter" förståss, då har jag ensamrätt :angel: :D Så han använder det flitigt vad gäller vikt, humör, trötthet osv kring arbetskamrater, vänner och familj :D

Haha!
Jag känner igen det ;-)
Jag är bara i v 7 men humöret alltså.. Uj uj!
Sambon får som vanligt ta det mesta och han fattar inget. Han tycker att jag kan kontrollera det.
Eller hur!? En tickande hormonbomb går inte att kontrollera!
Jag kan det inte iaf. Skulle vara kul och se hur karlar skulle fungera under en graviditet :-P
Häromdagen fick sig även hästen en åka, av någon anledning bestämde han sig för att gå till foderkammaren istället för in i boxen när jag tog av grimman precis utanför boxdörren.
Haha! Ställde mig och spotta och svor saker om Scan och korv och jävlar vad snabbt han pep in i boxen igen ;-)

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 603
Senast: Gry
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 012
Senast: Björk
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 652
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar