Någon här som blivit....

A

allessa

gravid trots kopparspiral?
För några dagar sen blev mina bröst jättömma, jag gråter nästan när jag ska sova för det gör så ont och jag har ALDRIG haft ömma bröst annat än när jag varit gravid. Kruxet är dock att jag har spiral och den har suttit inne i två och ett halvt år.
Nu har jag ju Crohns sjukdom och har bytt medicin till Imurel.
Någon som går på den och haft liknande symptom?
Tacksam för svar, då en graviditet nu verkligen skulle få min haka att hamna i golvet....
Kan tillägga att beräknad mens är om en vecka...

Sv: Någon här som blivit....

Två st i min närhet har fått utomkvedshavandeskap när dom haft kopparspiral, men det talar ju inte för massan.

Avvakta tills du ska ha mens och ta ett gravtest :)

en av mina vänner blev gravid trots hormonspiral, kan man bli det så borde väl kopparvarianten vara mindre säker, kan man tycka...

En nära vän till mig blev gravid med kopparspiral. Men inget preventivmedel är hundraprocentigt vad jag vet.

Mamma och mormor. Så att jag själv satt in en är ju galet.

Fast de var lite yngre när det hände.

Det kan ju faktiskt vara en biverkning. Allt som står i bipacksedeln ang biverkningar är ju inte alla som finns...misstänker du en biverkning som inte står, så bör du rapportera in. Eller så är det kommande mens som gör sig påmind, eller är du gravid. Endera väntar du 1 vecka och ser om du får mens, får du inte det gör du ett gravtest, är detta negativt bör du kolla upp din nya medicin.

en av mina vänner blev gravid trots hormonspiral, kan man bli det så borde väl kopparvarianten vara mindre säker, kan man tycka...

Både hormon- och kopparspiral har en säkerhet på strax över 99 % (dvs, mindre än en av 100 blir gravid trots spiral).

Liknande trådar

Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 588
Senast: Skorpis_8
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 841
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
N
Gravid - 1år Minns ni min förra tråd om ägglossning och graviditet? Nåja, jag skrev att min mens var sen osv plus att jag haft oskyddat sex. :o...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar