Någon från Karlstad...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Sisikarlstad
  • Startdatum Startdatum
Sv: Någon från Karlstad...

Jag har dom i hynboholm, och ridvägen är väl inte såå lång. Brukar va borta på alla era fina sandvägar och rida.
Står du i det stora stallet där de finns massa hästar? Kommer inte ihåg va ägarna heter.

Du tänkte väl på Lena o Leif Nervald ??

Fast, massa hästar har dom väl inte. Inne i Nervalds stall finns det väl ca 10-12 boxar, kanske. Har inte varit där på nåt år sedan en kompis till mig flyttade sin häst till ett annat ställe pga en dispyt med de där människorna. Nervalds sägs va lite knepiga ibland, men jag vet ju inte. Känner ju inte ens dom.

Fast, massa hästar har dom väl inte. Inne i Nervalds stall finns det väl ca 10-12 boxar, kanske. Har inte varit där på nåt år sedan en kompis till mig flyttade sin häst till ett annat ställe pga en dispyt med de där människorna. Nervalds sägs va lite knepiga ibland, men jag vet ju inte. Känner ju inte ens dom.

Har ju inte mina kvar där heller.:) Men dom har ju 4 stall på gården. Ett med ca 10 boxar ett med 6b och ett med 8. Hade dom då alltså. Är väl minst 5 år sen jag stod där.

Jo, det måste det nog vara ... Varför flyttade du dina hästar därifrån, då? PM:a om du inte vill skriva officiellt! :p

Jo, det måste det nog vara ... Varför flyttade du dina hästar därifrån, då? PM:a om du inte vill skriva officiellt! :p

Fick platsen där jag har ,ina nu. Och ville va i ett stall där det var lugnt och inte så mycket folk som är glappa i käften.
Sen hade jag ju bara en avdankad travare och en ponny så jag va väl värd lite mindre antar jag:crazy:

mm... det stallet är jag i.... tycker inte om stället så mycket.... men vad ska jag göra ? jag ÄLSKAR alla ridvägar där...

I stallet där min står är det 9boxar. sen finns det två gamla stall. ett med 2boxar och ett med 4boxar...
Sen hyr Owe Åslund ett stall där med 6boxar.....

Men jag VILL ha en paddock... blir galen snart ... vill rida lite dressyr :crazy: För typ 3veckor sen fick jag och en till tjej i stallet skäll av ägarna för vi red över på en åker.... SUCk...

Men, hade inte du nån frieserhingst eller har jag blandat ihop dig med nån annan ?? :crazy:

mm... det stallet är jag i.... tycker inte om stället så mycket.... men vad ska jag göra ? jag ÄLSKAR alla ridvägar där...

I stallet där min står är det 9boxar. sen finns det två gamla stall. ett med 2boxar och ett med 4boxar...
Sen hyr Owe Åslund ett stall där med 6boxar.....

Men jag VILL ha en paddock... blir galen snart ... vill rida lite dressyr :crazy: För typ 3veckor sen fick jag och en till tjej i stallet skäll av ägarna för vi red över på en åker.... SUCk...

Älskade åxå rid och körvägarna där. Därför jag är där å smyger ibland:D Men de är väl hyffsat nära till sörmon där. Fast man kanske inte sätter sej å rider dit. De gkorde aldrig jag =)

jag kan säga dig att i härtsöga finns det bra många "avdankade" travhästar.... och endel som har häst där kan ju inget :S det står pallar på HELA stallbacken... travhästarna som används till trav är litte rädda för dom.... Jag höll på att åka av min travhäst... tack och lov har vi flyttat travhästen... folk lägger sig i hur man ska träna :crazy:

hehe.. idag var vi ute och red i 2timmar i skogen vid sörmon masten :devil: Helt underbart

hehe.. idag var vi ute och red i 2timmar i skogen vid sörmon masten :devil: Helt underbart

De värsta va att de ligger så nära MC klubben tycker jag. Va livrädd när jag red förbi där:o

Du får ta dej en tur bort mot oss så kan vi mötas i grusgropen eller nått:)

:idea:ähh dom är ju inte så farliga :P man ska väll kanske inte rida in på deras gård... men vinka tillbaka om dom vinkar.. dom är rätt så trevliga....
Min häst är trött innan vi har kommit till berglöf :idea: Har har blivit lite till åren nu... 22år;) Men sjövild... Brukar rida till berglöf....
Men jag brukar rida hos erik när jag jobbar där.... har två jätte fina hästar att rida där.. Rapa Nui och Pompier ... Brukar rida när jag jobbar helg.... jag kan säga till när jag ska jobba helg nästa gång.... så kan vi rida ut :angel: hihih

:idea:ähh dom är ju inte så farliga :P man ska väll kanske inte rida in på deras gård... men vinka tillbaka om dom vinkar.. dom är rätt så trevliga....
Min häst är trött innan vi har kommit till berglöf :idea: Har har blivit lite till åren nu... 22år;) Men sjövild... Brukar rida till berglöf....
Men jag brukar rida hos erik när jag jobbar där.... har två jätte fina hästar att rida där.. Rapa Nui och Pompier ... Brukar rida när jag jobbar helg.... jag kan säga till när jag ska jobba helg nästa gång.... så kan vi rida ut :angel: hihih

Ja de tycker jag:idea: Blir ju ännu närmare då åxå:D

Vad har ni gjort med era hästar idag då?

Själv har jag trampat till en torv bädd så de va för mörkt för att rida och jag var helt slut:crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En heldag i stallet. Det ordnar Färjestads ridklubb som en av flera gratisaktiviteter som erbjuds barn i Karlstad nu under jullovet. Tre...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hallå alla kunniga människor om Karlstad! Ska på konferens där, på Karlstad CCC, vilket hotell i närheten är bäst? Har såklart googlat...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: lil-sis
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Unafraid
·
Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka