Någon från Karlstad...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Sisikarlstad
  • Startdatum Startdatum
Sv: Någon från Karlstad...

Jag är nog väldigt okänd för de flesta, men frågar du nån på travet så vet nog dom vem jag är. Martha t ex vet vem jag är....Men jag ÄR okänd, o är nöjd med det. Gillar inte annars att stå i rampljuset, för då blir jag mindre rolig att ha med o göra då... :p

Du, du vet väl hur man får reda på vad folk heter? Du har ju en häst, o man tar reda på vem ägaren är.... Jag borde bli detektiv, tror jag! :D

Sant:bow: För jag har ju nämt vad dom heter här i tråden åxå:D

Jo de verkade ju som att det kan bli lite dyrt, men om han får ordning på min travis fötter så är det ju onekligen värt de. Men 2000 varannan månad är ju inget jag jublar över direkt

Va? 2000 varannan månad ?? :eek: Han tar.... Hmm, jag kommer inte ihåg hur mycket han tar för att sko. Men mina hästar går barfota nu, o shettisen ska förmodligen skos snart om James tycker att han behöver det eftersom jag har börjat träna honom nu. (Ponnytrav är det tänkt, ja!).

Va? 2000 varannan månad ?? :eek: Han tar.... Hmm, jag kommer inte ihåg hur mycket han tar för att sko. Men mina hästar går barfota nu, o shettisen ska förmodligen skos snart om James tycker att han behöver det eftersom jag har börjat träna honom nu. (Ponnytrav är det tänkt, ja!).

950/häst och jag har två. Va ja läste på hans sida. Har inte pratat med honom ännu. Blir de inte varannan månad dom ska skos? Dom går barfota på sommaren, men på vinterna får man väl stå ut med att de kostar.

950/häst och jag har två. Va ja läste på hans sida. Har inte pratat med honom ännu. Blir de inte varannan månad dom ska skos? Dom går barfota på sommaren, men på vinterna får man väl stå ut med att de kostar.

Ja, måste vara 950 kr, tror jag. :crazy: Okej, det är väl lite dyrt men det är ännu bättre med en kunnig o trevlig hovis än en icke utbildad o som slår skiten ur kraken. Jag har en märr, som sällan rids så hon går barfota men det kan hända att hon behöver skor om hon ska börja motionsköras (jag är inte mycket för ridningen numera, har inte ridit på över 1 år kanske lite mer).

:o:o:eek: Ska dom inte vara glada för att dom får rida menasr du?:o

Va? Nä, jag tänkte lite mer på allmänna saker, som att mocka, ta ut o in krakarna, rida/köra m.m. Eller är det bara ridträningen som man ska? :confused:

Vad fick dig att vilja jobba hos 'skojarna' ??? :p

Varför jag ville jobba hos skojarna var för att jag vill så GÄRNA köra häst igen!!! Ja komma ut i naturen o få frisk luft mm.

Åh jag är lika nyfiken på vem du är!? Jag känner ju oxå Martha sedan typ 30år tillbaka??? Nyfiken:angel: JAAAA!?

;)

Varför jag ville jobba hos skojarna var för att jag vill så GÄRNA köra häst igen!!! Ja komma ut i naturen o få frisk luft mm.

Åh jag är lika nyfiken på vem du är!? Jag känner ju oxå Martha sedan typ 30år tillbaka??? Nyfiken:angel: JAAAA!?

;)

Jag är bara en toka från Munkfors ;) Ingen du känner iaf. Lite skönt o va 'sådär' anonym bland travfolk......Ser du nån flummig toka med svarta skinnjackan runt med långt, mörkt hår måste det vara JAG !! :eek: Kommer förbi då o då. Oftast håller jag mig till hos ponnyerna. Har blivit ponnyfrälst på 'äldre dar'.
Du har inga hästar hemma eller nåt? Du har annars en liten släkting uppe i Munkfors med en snygg fux iaf! :p

Jag är bara en toka från Munkfors ;) Ingen du känner iaf. Lite skönt o va 'sådär' anonym bland travfolk......Ser du nån flummig toka med svarta skinnjackan runt med långt, mörkt hår måste det vara JAG !! :eek: Kommer förbi då o då. Oftast håller jag mig till hos ponnyerna. Har blivit ponnyfrälst på 'äldre dar'.
Du har inga hästar hemma eller nåt? Du har annars en liten släkting uppe i Munkfors med en snygg fux iaf! :p

OKI!!!! Då vet du ju vem jag är i alla fall??? Var du på banan igår???

OKI!!!! Då vet du ju vem jag är i alla fall??? Var du på banan igår???

Nä, nä. Fullt upp härute med pållarna. Körde ju min shettis då. Den jagade iväg en rädd travare iaf (han tyckte att det var SÅ kul o jag bara fnissade helatiden).
Men jag åker till travet då o då. Lite FÖR sällan, faktiskt !!! :crazy:
Jag vet att det finns lite folk som har frågat mig om jag slutat med travet helt o hållet...Nä, sa jag. Jag har ju hästar hemma, ju.

Nä, nä. Fullt upp härute med pållarna. Körde ju min shettis då. Den jagade iväg en rädd travare iaf (han tyckte att det var SÅ kul o jag bara fnissade helatiden).
Men jag åker till travet då o då. Lite FÖR sällan, faktiskt !!! :crazy:
Jag vet att det finns lite folk som har frågat mig om jag slutat med travet helt o hållet...Nä, sa jag. Jag har ju hästar hemma, ju.

Men hur känner du mig??? Åh min "släkting"??

Men hur känner du mig??? Åh min "släkting"??

Jag är ganska bra på att lista ut vilka personer är, dock!!! :p Så svårt är det inte. Dessutom snackar jag lite med din lilla släkting däruppe på en annan sajt ... Punktjejen med fuxen. Jag är bara en toka, som har en gammal släkting, som haft smedjan på travet.

MEN hallå Tjejer vart är NI????

Inga här idag???:(

:smirk:

Ja du Martha idag har jag städat bort slipdamm vi har ju fått det tapetserat!!!! Oj Oj så FINT det blev!!!!

Sedan har jag varit o handlat!!! Betalat räkningar o nu är jag fattig!!!:mad:

Guuuud va jag saknar stallet o hästarna MEN orkar ju INTE med så mycket jobb juuuu:(

Det får gå nåra veckor så får du kommaa till mig o hjälpa med körningen...(när dom är inkörda )

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En heldag i stallet. Det ordnar Färjestads ridklubb som en av flera gratisaktiviteter som erbjuds barn i Karlstad nu under jullovet. Tre...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hallå alla kunniga människor om Karlstad! Ska på konferens där, på Karlstad CCC, vilket hotell i närheten är bäst? Har såklart googlat...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: lil-sis
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Unafraid
·
Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka