Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Så... När jag bad några vänner om inspiration härom dagen så sa de GODIS, dvs måla godis på naglarna.
Jag kunde inte sova inatt, så jag gjorde ett försök:

20140121_095537.jpg

Det rosa är Wet N Wild 'Tickled pink' med ett lager av Essie 'Pearlfection' över. Det ljusblåa är Essie 'Sweet talker'. Försöket till den engelska konfekten är målat med akrylfärg.

kl

Tycker det är jättekul att bli inspirerad av den här tråden :D Men har funderat på en sak både efter bilderna i denna tråden, och annat som jag sett på fb.
Varför målar många just ringfingernaglarna i en annan färg?

Ingen aning, men jag brukar måla lillfingernagelarna i avvikande färg av den enkla anledningen att jag gillar hur det ser ut, blir mer personligt!
Men det har jag gjort sen länge tillbaka, innan "alla andra" började med det :p

+ Malin_L

Tack så mycket! Jag är också jättesugen på de godisarna, men jag har blivit allergisk mot typ allt under de senaste åren, så jag tål dem inte längre. Jag får nöja mig med att ha dem på naglarna istället!

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag målar ofta något speciellt på ringfingernageln av den anledningen att jag tycker att det är snyggt och för att om jag målar någon speciell dekoration (t ex något extra pilligt) så kanske jag inte orkar måla det på alla naglar och då är ringfinger- och lillfingernageln de som slits minst på mig (dvs det sitter längre och håller sig snyggare) och eftersom ringfingernageln är lite större så är det enklare att måla på den. :p

kl

Är det någon som brukar köpa nagellack från Deborah Lippman? Jag har spanat in två stycken som jag bara måste ha - "Rockin Robin" och "Lady Sings the Blues" men jag vet inte vart jag ska köpa från. Dom är ganska dyra så jag sitter och letar efter någon butik som är lite billigare.

Någon som har något tips på någon bra och billig sida man kan beställa från?

kl

Provat första lacket från OPI, detta är Kiss Me At Midnight. Två lager.

Texturen är skitbra och det känns som att det kommer sitta bra. Torkade snabbt och var väldigt täckande, även när jag bara hade ett lager på. Tummen upp!

Vart så besviken på det gröna så då blev det nått helt annat,, :D
Färgen syns ju som vanligt lite dåligt men det är lite åt rött guld liksom :)

Nytt gellack (till vänster då) och så Sleeping Palace från A England över :)
Ångrar nästan att jag inte körde naturellt för jag tycker att det blev rätt fint (förutom någon bubbla), men jag var tvungen att prova SP :D

Jepp, det är holografiskt. :)

Therese: Då är vi två, haha. Har suktat efter detta lääänge! :p

Snyggt, ser lite vampyriskt ut:D (Har tittat för mkt på paradise hotel denna veckan, haha)

Jösses vad snyggt det är! Tycker att du gjorde helt rätt som målade på det över gelen!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 216
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 096
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka