Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Vad använder ni för tejp när ni gör såna grejer som de grönsvarta?

Målar ni hela nageln först och sedan tejp över innan ni målar andra färgen?
Om jag gjort så hade lacket följt med tejpen av igen, men jag kanske har haft fel sorts tejp eller nåt :)

+ Ceta

Jag har använt både "vanlig" genomskinlig tejp eller maskeringstejp. Måla hela nageln i en färg, låt torka, tejpa, måla nästa färg. Tejpen får inte ha FÖR bra klister, men det viktigaste för att inte lacket ska följa med, är att det är helt torrt/härdat. Dotzie hade ju haft det gröna lacket i någon dag innan hon tejpade och målade det svarta. :) Oftast har man helt enkelt för bråttom. (Eller för klistrig tejp) ;)

Stämmer bra så som Therese säger! ^^ Jag hade vanlig genomskinlig tejp, men känns som att maskeringstejp kanske kan vara lite smidigare? :)

Hmm okej, jag ska prova! Vet bara att när man till exempel slår in paket och tejpen fastnar på en nagel brukar det lossna stora bitar av lacket. Men då kanske det gått så lång tid från appliceringen att det lossnar för det ^^ Eller nåt!

*kl*

Nu börjar jag få lite ordning i samlingen! Jag har köpt tavelhyllor att ha mina nagellack på. Eftersom jag har över 100 st så fick inte alla plats på dessa hyllor, så jag får väl skaffa fler. Hyllor alltså. :angel: (Nagellacken har iofs en konstig förmåga att föröka sig ändå...)

20140125_173534.jpg

20140125_173449.jpg

(Ursäkta kassa bilder, men det var svårt att få till bra ljus och mobilen är lite kinkig med sådant) ;)

Sen kommer även en bild på hur mina naglar ser ut just nu:

20140126_001541.jpg

Provade Mavalas 'Metallic blue' och satte dit några små stjärnor. Jag har skaffat bra förvaring (minibyrå) år mina nageldekorationer, så nu har jag en bättre överblick på dem och då kanske jag börjar använda dem mer. Innan bodde allt i en stor låda och jag hittade ingenting...

Peta med fingret på tejpen först så blir den mindre klistrig och drar inte med sig lacket lika lätt :)

kl

Idag har jag testat OPI Got a Date To-Knight, två lager:

Jag gillar't. Det är lite mörkare än vad bilden visar men väldigt subtilt och det känns som ett bra vardagslack och kommer nog vara skitfint på sommaren:) Exakt samma färg som min OnePiece:D

Ja, visst är den fin? :love:

(...Och nästan samma nyans som min blivande bil! Fatta vad snygg jag kommer vara när naglarna matchar bilen. :angel:)

Det är nagellackets förtjänst kan jag säga, så det är väl ett superlack;) Mina naglar är sjukt dåliga, viker sig och går sönder konstant:( Så nu är de ganska korta och då tycker jag det är finare med ett lack med mjukare färg.

Fick fingrarna ur röven å målade naglarna igen förra veckan , så här blev det :D

Smiter in bland alla snirkliga detaljer med en inte fullt så avancerad "design". Andra handen är lika dan förutom att ringfingret fick vara rosa istället:)
dsc_0483_52e55f55e087c36b4dd977d0.jpg

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 216
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 096
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka