Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Vilka fina naglar som publicerats de senaste dagarna! Jättetjusiga allihop! :D

Igår kväll kände jag för grönt så jag målade mina naglar med Running in Circles från China Glaze. (Matchade det idag med strumpor i samma gröna nyans.. supersnyggt. ;) )

2n9lsg7.jpg

Haha, vampyriskt? Lite kanske ;)

Cili: Tack! Jag är mycket nöjd! Tror dock nästan att det är snyggare utan Seche Vite tyvärr. På bilden är det finare än i verkligheten. Kan iofs bero på avsaknad av sol och ljus... :p

Cherie : Tack så hemskt mycket! Jag har varit nagelbitare nästan hela mitt liv, så jag är helt lycklig att de börjar bli fina :) Dock ganska säker på att mitt jobb kommer slita på dem... :p

Det är så snyggt det där! Av någon outgrundlig anledning är jag själv inte sugen på det, trots att jag tycker att det är jättefint på andra.
Supersnyggt på dig!

Ska jag vara ärlig så känner jag lite samma som dig, haha. Detta är inte ett lack som jag målar på gång på gång, jag måste verkligen känna mig sugen på det för att ta tag i flaskan. Ändå är grönt min favoritfärg, men jag tycker det gör sig bättre när man har en trevlig solbränna. Nu är man ju blekfis på riktigt, så då är det inte riktigt lika tilltalande. ;) Men det är klatchigt mot svart klädsel. ^^

Knepigt det där. Jag borde liksom älska det, men är inte alls särskilt förtjust. Haha.

Holo brukar bli bäst utan topplack. Alternativt att man lägger färg+topplack+färg för att få en slät yta :)
Topplacket dödar en del av holoeffekten :(

Idag har jag haft mitt gellack i en vecka. Sitter fortfarande asbra och är fint och blankt! :)

Jag älskar mina gellack :love:

Jag har fyra färger nu: hallonröd, nougat, lila och ett genomskinligt med rött glitter.
Gellack har varit räddningen för mina naglar. Utan det så skivar dom sig, går av och är allmänt fula, men med gellacket blir dom både långa och håller :D

I know, men det funkar ju bra på vissa så jag tänkte att jag testar. Blev julhelg okej, men jag föredrar nog Sleeping Palace lite mer matt, typ. Hållt bra har det gjort iaf. Fortfarande relativt fint :)

Jag hade lite tråkigt så jag lekte med tejprullen, haha.. vet inte vad jag tycker, men det kan väl sitta någon dag i alla fall. :p

xmtmbq.jpg

*Gillar*
Enkelt sätt att piffa upp naglarna utan att behöva måla om allt. :) Jag brukar bli less på mina efter 2-3 dagar men det är inte alltid jag orkar göra om allting, så det där tipset ska jag sno någon gång.

Kl

Bild på stallkompisens naglar efter dagens besök hos mig.
IMG_20140124_221833.jpg

Svart gellack, China Glaze 'Glistening snow' samt svart akrylfärg och några strasstenar.

Fint!!
Dotzie: Gillade det grön-svarta! Som sagt perfekt när man börjar tröttna på en färg!

Jag har haft rätt mkt färg senaste veckorna så idag blev det ngt enklare :)
Första gången jag gör det på fri hand utan någon tejp eller liknande till hjälp, så är rätt nöjd :)

Det grönsvarta växer hos mig, kanske försöker mig på något liknande fler gånger. :) Kan jag alltså vänta mig att få bilder på fler tejpexperiment här framöver? ;) Det var väldigt lätt i alla fall!

Passar på att hylla China Glaze-lacken, de brukar hålla bra. Trots vistelse i stallet och hantering av hö utan handskar.. haha.

Bra fråga! Var tvungen att kolla;) Det heter Carmina, tror jag jar köpt det utomlands eller i ngn fyndlåda någonstans, made in Turkey står det och en massa på I guess turkiska:p

Det grönsvarta var riktigt läckert, det kommer jag nog att härma någon dag ;)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 215
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 094
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka