När det inte blev som man tänkt sej

Sv: När det inte blev som man tänkt sej

En bebis som suger sönder bröstvårtorna och kräks när den får så mycket mat som den vill ha kan behöva en napp att suga på ibland istället.
Har bebisen napp?
Sugbehovet kan vara större än behovet av mat så att säga.
Min första var sådan - och det fortsatte även med vanlig mat sedan.
Hungrig trots att magen var full och åt tills hon spydde.
Hon borde fått napp litet tidigare än vad jag kom på.
Men med först napp och sedan tumme så löste det sig.

Amma är mycket lättsamt och praktiskt när det fungerar.
Så jag förstår att du är besviken.
 
Sv: När det inte blev som man tänkt sej

Ja jag har napp och den funkar när han bara vill suga. Men jag tror mest att jag övergödde honom. Då hade han spottat ut nappen flera gånger och fortsatt göra "hungriggrimaser". Igår kväll var han likadan, vaken från 18-23.30 och bara gnällde. Han åt och sen väntade vi lite, sen fick han lite till sen väntade vi och så höll vi på. Till slut hade han ätit supermycket, spydde dock inte men somnade halv tolv. Sen sov han till klockan 4 i morse. Då åt han 80 ml och sen sov han till halv nio. Så han kanske bara buffrar upp så att han kan sova hela natten? Nu t ex var vi ju uppe halv nio, sen somnade han igen halv elva och sover fortfarande.
 
Sv: När det inte blev som man tänkt sej

Alltså citron på såriga bröstvårtor låter Aj!!!! Är det inte det?

Nu har i alla fall vänstran läkt ihop någorlunda, jag kan ta på den utan att det gör ont, och högran är på god väg.
Det kommer massor av mjölk, kan man ändå ha problem med utdrivningsreflexen? Risken finns ju att den där sprayen inte kommit hit än...
eller att den inte har samma namn
Den springande punkten är den verksamma substansen i preparatet, som i det här fallet är oxytocin
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Gravid - 1år Ja, jag kände att detta förtjänade en egen tråd. Liten är nu 2,5 vecka och amningen är tuff. Hon vill inte ta mitt bröst trots upprepade...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 248
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
12 358
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 012
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp