När började det synas på er?

Sv: När började det synas på er?

Runt v. 16-17, då började jag med mammakläder och då blev det ganska uppenbart.
 
Sv: När började det synas på er?

Jag själv såg att magen hade växt i vecka 17. Annat folk började se i vecka 20. Nu är jag i vecka 23, och mina första mammabyxor är inhandlade! :bow:
 
Sv: När började det synas på er?

det går inte att dölja det för mig nu länge och jag är i v 29. det började väl synas i v 17-18, för mig då...
 
Sv: När började det synas på er?

Ja, alltså .. jag och sambon såg nog lite mage redan kring vecka 10-12. Men för andra kunde jag nog lika gärna se "fet" ut. Nu är jag i vecka 17 och det är nog rätt tydligt för alla och envar att det är gravid jag är.
 
Sv: När började det synas på er?

Man är ju lite svullen och så redan efter vecka 10. Man inbillar sig nog lätt att det syns mer än det verkligen gör.
Man är ju inte riktigt "gravidtjock" ännu, utan ser bara lite lönnfet ut ;)

Men efter vecka 15 började det verkligen se ut som en gravidmage på mig.. köpte mammabyxor i vecka 16, som jag varierar med mina vanliga byxor (med gummisnoddar i gylfen....)

Att tillägga är att jag inte gått upp ett endaste kilo sen innan min graviditet...

:banana:
 
Sv: När började det synas på er?

Först ser man ju bara ut som om man har ätit lite för många bullar, inte att man har EN bulle i ugnen.
Så runt v 16 började det synas att det var en riktig gravid mage.
Men "plufsig" blev jag ju runt v 10-12...
 
Sv: När började det synas på er?

Min mage svullnade upp redan i vecka 7-8 så att jag fick börja sätta snoddar i vissa byxor, men gravid rund började jag bli förra veckan (vecka 15).
 
Sv: När började det synas på er?

Tack för era svar! Jag har en liten kille hemma på 3 1/2 år, men kommer verkligen inte ihåg hur det var förra gången! Det jag funderar på är om jag ska berätta det på jobbet före semestern eller efter? Känns ju lite dumt att komma tillbaka (är i v 14 då) och så kanske det syns innan jag hinner berätta det....:confused:
 
Sv: När började det synas på er?

Direkt därför jag testa (fast då var jag bara svullen).

Efter v.14 så började bebismagen växa och runt v. 19 växte den massor :)

Jag ser dock inte gravid ut om jag inte har ngt tajta kläder. Har mina vanliga byxor (baby-belt) och har bytt från 44 till 46 i arbetsbyxor.
 
Sv: När började det synas på er?

När jag står ser jag väldigt gravid ut (bild finns i tråden om gravidmagar). Men när jag sitter ner, ser jag bara lönnfet ut. Trots att magen är så stor när jag står. Skumt!
 
Sv: När började det synas på er?

Sj så tyckte jag att det börjades synas rätt tidigt på mig men enligt alla vänner o bekanta så syntes det inte förrens jag hade ca 2 månader kvar. Nu i efterhand nr man kollar på fotton från graviditeten får jag väll lov att hålla med......

///Lady_ann
 
Sv: När började det synas på er?

när jag berättade på jobbet så såg folk kulan, det var i v13. jag själv och min familj som sett mig i tajtare kläder såg innan. men det kan ju bero på att dom visste om det ;)
 
Sv: När började det synas på er?

Jag är i vecka 17 och har precis köpt mina första mammajeans. Det går inte med vanliga kläder längre. Däremot, om man inte vet något kan man tro att jag bara gått upp mycket i vikt.

I en tajt klänning ser man dock gravidmagen!:)
 
Sv: När började det synas på er?

Förlåt för en liten instickare, men jag är överviktig och befarar att jag kommer börja använda såna där snygga, goa byxor med bred resår tidigt eftersom jag nästan ser gravid ut om jag verkligen slappnar av magmusklerna.:o

Dvs, jag tror att det beror lite på hur man är innan grav. En del kan ju bara ha större storlek i vanliga kläder långt in i grav och en del får mage tidigt.. kanske för att de småäter mkt och går upp i vikt i början.
 
Sv: När började det synas på er?

På mig syntes de redan i vecka 13, ja hade en riktig kulmage o ska tillägga att ja va supersmall innan. Så de va bara till o köpa lite större byxor tidigt:)...
 
Sv: När började det synas på er?

Jag syns nu, är i v. 20-21. Är bara ett litet put, och med tröjja är det näst intill omöjligt att se. Jag är naturligt väldigt smal och saknar underhudsfett på magen. Tydligen ligger bebis väldigt långt in/ned på mig. Har sparkat mig på urinblåsan så jag blivit irriterad och inflamerad, mindre trevligt, men h*n talar ju iaf om att H*n finns.
 
Sv: När började det synas på er?

Dvs, jag tror att det beror lite på hur man är innan grav. En del kan ju bara ha större storlek i vanliga kläder långt in i grav och en del får mage tidigt.. kanske för att de småäter mkt och går upp i vikt i början.


Jag har fått lära mig att mycket beror på hur livmodern ligger, en del har bakåtliggande livmoder och då kommer magen senare.
Jag har tydligen en frammåtliggande, för jag har bara gått upp 2,2 kg och det syns att jag är gravid.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 725
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 363
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp