När började det synas på er?

Sv: När började det synas på er?

Jag har en rak livmoder, har gått upp 5-6 kg (Men startade väl på - 10 kg) och av de där är säkert 75% bara tuttar ;)
Min bebis låg och gömde sig riktigt långt ner i bäckenet vid UL i v.14, sen blev det väl för trångt och så kom magen på bara några dagar ;)
 
Sv: När började det synas på er?

Aah, smart.. det tänkte jag knappt på men har säkert hört nån gång.;)

Vid min sambos kusins frus (puh) första grav. hade hon ganska liten mage, men andra gången var den mycket större. Tror inte barnen vägde så olika heller.
 
Sv: När började det synas på er?

Jag vill att min ska synas!!!! Jag kan känna bulan själv men den syns inte. Om man vet att jag är gravid så syns det, annars är det som ni andra säger, man ser bara lönnfet ut! Är i v 14 nu hoppas det syns när jag är hemma i sverige i v 17... Annars blir jag sur.
 
Sv: När började det synas på er?

Jag vill att min ska synas!!!! Jag kan känna bulan själv men den syns inte. Om man vet att jag är gravid så syns det, annars är det som ni andra säger, man ser bara lönnfet ut! Är i v 14 nu hoppas det syns när jag är hemma i sverige i v 17... Annars blir jag sur.

Här är en jämförelsebild på min mage i v.14 och 18 :D
Bild

I v. 18 tyckte jag min mage var stor, haha, den är ju jätte liten :p

Är i v.23 nu och det har börja synas nu om jag har lös sittande tröjor.
 
Sv: När började det synas på er?

Oj ja jävlar! Hihi det blir nog fint med klänning om jag ser ut så!

Fast sen när jag kommer hem kan den få krympa lite så jag kan rida ett par månader till. Kommer du fortfarande upp på hästen?
 
Sv: När började det synas på er?

Oj ja jävlar! Hihi det blir nog fint med klänning om jag ser ut så!

Fast sen när jag kommer hem kan den få krympa lite så jag kan rida ett par månader till. Kommer du fortfarande upp på hästen?

Ja utan problem, fortsätter det såhär rider jag minst 1 månad till. Använda pall har jag inte ens funderat på än och jag jobbar som vanligt.

Edit: Det är jättefint med klänning.

På studentfirande för 3 veckor sen.
phpsle2ph.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: När började det synas på er?

ÅåÅåååhhhhh :love::love:

en sån vill jag också ha!!! Och skönt att höra att det går att rida ändå. Hoppa upp från marken har jag ändå inte gjort de senaste två åren, min polare har byggt en superuppklättringsmojäng!
 
Sv: När började det synas på er?

Rida kan man göra länge om man inte får problem med foglossning och liknande.

Jag är i vecka 35 och ser ut som en valross :eek: jämfört med din (pmm) lilla mage och jag rider fortfarande. Pall använder jag för att komma upp så det är inga problem värre är det att komma av. Klättrar av via staketet och pållen han står så snällt och väntar på att tjockismatte ska ta sig av:D.

Har tyvärr ingen bild i datorn. Lycka till med era blivande bäbisar.
 
Sv: När började det synas på er?

Jag har haft foglossningar de senaste två månaderna.... men kan det bli värre av att rida? för det gör inte ont när jag rider...

sorry ts för trådkap..
 
Sv: När började det synas på er?

Jag har haft foglossningar till och från, t.om vart sjukskriven 5 veckor pga det. Och jag rider fortfarande som sagt. Jag tror jag skulle få ondare av att helt sluta rida. Ridningen är bra för själen och sen använder man ju faktiskt alla muskler i hela kroppen och ridningne hjälper till att hålla ryggen stark.
 
Sv: När började det synas på er?

Ja precis. Man kan ju inte göra ingenting. Mitt blir varken bättre eller värre av ridningen.
 
Sv: När började det synas på er?

Jag har själv som sagt inte haft problem emd foglossningar men jag lever efter filosofin att så länge inte min kropp säger ifrån så kan jag fortsätta.:idea:

Min BM tyckte det var toppen att jag red och rekommenderade mig att fortsätta så länge det känns bra. För som pmm skrev är det inte bara bra för kroppen utan även för själen... Man måste nog vara inbiten hästmänniska för att förstå vårt flum:)
 
Sv: När började det synas på er?

För mig blev både fogar o ischias myckt bättre av lugn ridning, speciellt ichiasen försvann helt! Får väl se hur det går i denna graviditet...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 725
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 360
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Sämsta filmen?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp