Ja, jag blir det av att bära runt på utrustningen på jobbet.
Fick Norgesic (kombinerat muskelavslappnande och paracetamol), det ska nog inte blandas med andra mediciner. Det enda den gör är att den ger illamående och yrsel, har precis lika ont..

Ska micra vetevärmaren igen och lägga i nacken. I lördags gjorde det visserligen saken värre, men vad jag att förlora på att testa?
Har du inflammation så kan det väl bli värre av värme.

Och du kan ta tex ipren eller naproxen också, så får du lite antiinflammatorisk effekt också.
Det du inte ska ta är tex extra Alvedon.

Kanske konsultera naprapat?
I alla fall rådfråga på telefon om det är något de tror att de kan hjälpa till med..

Mjo, men cynisk som jag är tror jag att de kommer säga att självklart kan de hjälpa.
Får se hur det känns i slutet på veckan, när lönen har kommit.

Mjo, men cynisk som jag är tror jag att de kommer säga att självklart kan de hjälpa.
Får se hur det känns i slutet på veckan, när lönen har kommit.
De borde kunna hjälpa. Men ibland vill de inte röra om smärtan är FÖR stor utan avvakta ett par dagar. Men det har du ju iofs gjort nu.

Har gått till sjukgymnast regelbundet i flera år, inte hjälpt ett dyft mot smärta (höft). Så jag är mycket tveksam till att de kan göra något. Då Googlar jag hellre fram övningar själv. Det ger lika mycket men är billigare...

Sjukgymnaster är inga mirakelgörare men med detta problem borde nästan vilken sjukgymnast som helst kunna hjälpa dig. Tycker du det är bättre att knapra medicin som inte hjälper?

Sjukgymnaster är inga mirakelgörare men med detta problem borde nästan vilken sjukgymnast som helst kunna hjälpa dig. Tycker du det är bättre att knapra medicin som inte hjälper?

Än att lägga pengar och tid på sjukgymnastik som hittills inte hjälpt mot smärta i vare sig höft eller rygg, ja faktiskt. Jag ser inte vad sjukgymnasten kan göra som jag inte redan googlat fram på egen hand. Mitt förtroende för sjukgymnastik är i botten.

Än att lägga pengar och tid på sjukgymnastik som hittills inte hjälpt mot smärta i vare sig höft eller rygg, ja faktiskt. Jag ser inte vad sjukgymnasten kan göra som jag inte redan googlat fram på egen hand. Mitt förtroende för sjukgymnastik är i botten.
Hur länge gick du hos sjukgymnasten?
Och hur frekvent gjorde du övningar hemma? Sjukgymnastik tar tyvärr rätt lång tid att ge resultat och de kom liksom smygande på mig.
Sedan är det bra med en koll att man håller kroppen korrekt när man gör övningarna i början så verkan blir rätt.

Naprapater, kiropraktorer och liknande kan definitivt göra sådant som du inte kan googla fram och göra själv, jag hade absolut börjat där.

Det uträttar inte heller långsiktiga under som håller i flera år, men de kan få bort just låsningar och spänningar med tekniker för att få musklerna att slappna av igen. Vilket mildrar akuta smärtor riktigt ordentligt men, man kan ju behöva gå dit igen om problemet uppkommer igen. Detta enligt min mångåriga erfarenhet av att gå till sådana.

@Cattis_E Har gått hos sjukgymnast sen 2008, mer eller mindre regelbundet. Gör övningar hemma tre dagar i veckan. Enda resultatet är att jag har mer ont.
Men visst, nu är det ett nytt problem.

Kiro jag jag en bra jag har gått till sen 2008, minst en gång om året. Tror jag bokat en tid hos honom så fort lönen kommit.

@Cattis_E Har gått hos sjukgymnast sen 2008, mer eller mindre regelbundet. Gör övningar hemma tre dagar i veckan. Enda resultatet är att jag har mer ont.
Men visst, nu är det ett nytt problem.

Kiro jag jag en bra jag har gått till sen 2008, minst en gång om året. Tror jag bokat en tid hos honom så fort lönen kommit.
Trust med sjukgymnasten.
Men bra att du har kiropraktor. Uppfattade det som du inte provat det än (en del är ju rädda för det).
Vet inte om en annan sjukgymnast skulle ha andra tips, men jag hade också tvekat om det. Håller tummarna att kiropraktor hjälper. Går du kanske runt och spänner dig som jag när du är stressad.
Jag har brukar inte ha ont längre men nu har jag det, men inte som du. Får se om jag också får boka en tid *suck* eller om det kan lugna sig lite av sig själv..

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 737
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar