Gå till någon som kan knäcka loss låsningen som gör att nerven sitter i kläm, kanske. Vet faktiskt inte. Hos mig gick det över av sig självt efter någon h, men då hade jag "lyft-vridit" en tung vattenhink så det knakat till. Sen efter några h så lyckades jag genom att "stretcha" och rotera axlarna knäcka tillbaka det själv, lyckligtvis. Detta var nog antagligen en mindre/enklare låsning än din dock.

Jag upplever inte att något är låst eller fel på det sättet, det känns mer som om det är musklerna som spökar.

Tagit ytterligare en Alvedon och två naproxen, nu kan jag röra mig igen. Inbillar mig att rörelse är bra så efter maten blir det en promenad till.

Jag upplever inte att något är låst eller fel på det sättet, det känns mer som om det är musklerna som spökar.

Tagit ytterligare en Alvedon och två naproxen, nu kan jag röra mig igen. Inbillar mig att rörelse är bra så efter maten blir det en promenad till.
Rörelse är bra. För mig med en gammal whiplash är det dock ett måste att verkligen gå avslappnat och med pendlande armar för att få till avslappningen även i nacken. Inget i händerna utan bara låta dem pendla med fritt.

Rörelse är bra. För mig med en gammal whiplash är det dock ett måste att verkligen gå avslappnat och med pendlande armar för att få till avslappningen även i nacken. Inget i händerna utan bara låta dem pendla med fritt.

Ja, det låter vettigt.

Hur ska det gå på jobbet, där jag alltid bär på saker? Nu börjar de smärtstillande släppa och smärtan är tillbaka med förnyad kraft. Ska åka in till jouren strax tror jag, nu är sambon hemma från jobbet och kan skjutsa. Om inte annat kanske jag kan få en tid till läkare och mer alvedon.

Ja, det låter vettigt.

Hur ska det gå på jobbet, där jag alltid bär på saker? Nu börjar de smärtstillande släppa och smärtan är tillbaka med förnyad kraft. Ska åka in till jouren strax tror jag, nu är sambon hemma från jobbet och kan skjutsa. Om inte annat kanske jag kan få en tid till läkare och mer alvedon.
Ja det är frågan. Hoppas läkaren kan hjälpa dig på jouren. Paraflex kan i vissa fall göra underverk.

Du har ingen voltaren hemma som du kan smörja med? Tycker att det har varit överlägset mest effektivt när jag fått nackspärr/sendrag i nacken :)

Jaha jag fick en broschyr om sjukgymnasten på sjukhuset. :meh:
Och Alvedon.
Kramis. Du blev kollad iallafall glöm inte det förutom alvedonen. Det finns väl jätteotäcka sjukdomar som hjärninflammation , tror jag ?? Det är bara ett forum Det känna så otroligt skönt att du åkte dit och blev kollad. Nu får du ringa sjukgymnasten. Kramis.

Jag fick en sån där nackspärr från ingenstans en gång. Fick ställa in en jobbresa (kunde inte klä på mig själv) och sjukskriva mig en eller två dagar. Hålla varmt och försöka röra på mig var det som hjälpte. Hade även på liniment (tigerbalsam) och till slut försvann det.

Kramis. Du blev kollad iallafall glöm inte det förutom alvedonen. Det finns väl jätteotäcka sjukdomar som hjärninflammation , tror jag ?? Det är bara ett forum Det känna så otroligt skönt att du åkte dit och blev kollad. Nu får du ringa sjukgymnasten. Kramis.

Kollad och kollad.. Hon kände lite på axlarna och konstaterade att jag är spänd. Där tog undersökningen slut.
Det kanske är så enkelt, vad vet jag. Alvedon hjälper inte i vart fall. Vette sjutton om sjukgymnast kan göra så mycket heller..

Fick sjukt ont i nacken på jobbet en dag, man anstränger nacken mkt där så en arbetsplatsskada egentligen. Hade så ont att jag inte kunde sova så fick gå till kiropraktor två gånger. Kostade 2000kr och det fick jag stå för själv, trots att skadan uppstod på jobbet :up: men efter besöken där var allt bra.

Kollad och kollad.. Hon kände lite på axlarna och konstaterade att jag är spänd. Där tog undersökningen slut.
Det kanske är så enkelt, vad vet jag. Alvedon hjälper inte i vart fall. Vette sjutton om sjukgymnast kan göra så mycket heller..
Brukar du vara spänd?

För mig är det tyvärr så att värme, sommar och sol ställer till det. Att gå med bar nacke ger smärtor som i sin tur ger migrän. Helst skulle jag gå med vinterjacka från bröstryggen och upp tycker min nacke, även om det är 32 grader i skuggan. Jag vet att vissa även helt utan tidigare nackskador kan få liknande om de sitter i drag, i bil, hemma eller när de sover och det kan komma plötsligt.
Om du tål naproxen så kör på det. Kombinera med alvedon då alvedon boostar naproxenens effekt (dvs. ta dem samtidigt) och ta maxdosen, dvs 1250 gram/dygn i några dagar. Ha varmt på nacken och utsätt dig inte för drag.

Krya på dig!

Brukar du vara spänd?

För mig är det tyvärr så att värme, sommar och sol ställer till det. Att gå med bar nacke ger smärtor som i sin tur ger migrän. Helst skulle jag gå med vinterjacka från bröstryggen och upp tycker min nacke, även om det är 32 grader i skuggan. Jag vet att vissa även helt utan tidigare nackskador kan få liknande om de sitter i drag, i bil, hemma eller när de sover och det kan komma plötsligt.
Om du tål naproxen så kör på det. Kombinera med alvedon då alvedon boostar naproxenens effekt (dvs. ta dem samtidigt) och ta maxdosen, dvs 1250 gram/dygn i några dagar. Ha varmt på nacken och utsätt dig inte för drag.

Krya på dig!

Ja, jag blir det av att bära runt på utrustningen på jobbet.
Fick Norgesic (kombinerat muskelavslappnande och paracetamol), det ska nog inte blandas med andra mediciner. Det enda den gör är att den ger illamående och yrsel, har precis lika ont..

Ska micra vetevärmaren igen och lägga i nacken. I lördags gjorde det visserligen saken värre, men vad jag att förlora på att testa?

Givetvis kan fysioterapi lindra besvär som härstammar från muskler, senor och leder inkl. fästen, det är symtom som fysioterapeuterna i regel har större kunskaper i att behandla än läkare på ex. vårdcentral :up: Jag skulle nog själv bokat en tid snarast om jag hade så ont som du har :( Det är dessutom ett ytterligare tillfälle för undersökning och bedömning om du är orolig över din smärta eller initialbedömning. Kiropraktik eller akupunktur är som sagt också alternativ.

Måttlig aktiv träning, stretchning och tänjning av muskler, avslappning och värme (i akutfas kyla) är väl det som du kan göra själv i dagsläget tänker jag (utöver smärtlindring med antiinflammatoriska läkemedel i kombination med paracetamol, ev. muskelavslappnande). Själv har jag nog aldrig varit med om att nacksmärta har minimerats enbart med hjälp av analgetika, det är fruktansvärt att hålla sig i rörelse med den smärtan men för mig det enda som varit hjälpsamt för mer ihållande smärtlindring i längden.

Ta hand om dig!

Givetvis kan fysioterapi lindra besvär som härstammar från muskler, senor och leder inkl. fästen, det är symtom som fysioterapeuterna i regel har större kunskaper i att behandla än läkare på ex. vårdcentral :up: Jag skulle nog själv bokat en tid snarast om jag hade så ont som du har :( Det är dessutom ett ytterligare tillfälle för undersökning och bedömning om du är orolig över din smärta eller initialbedömning. Kiropraktik eller akupunktur är som sagt också alternativ.

Måttlig aktiv träning, stretchning och tänjning av muskler, avslappning och värme (i akutfas kyla) är väl det som du kan göra själv i dagsläget tänker jag (utöver smärtlindring med antiinflammatoriska läkemedel i kombination med paracetamol, ev. muskelavslappnande). Själv har jag nog aldrig varit med om att nacksmärta har minimerats enbart med hjälp av analgetika, det är fruktansvärt att hålla sig i rörelse med den smärtan men för mig det enda som varit hjälpsamt för mer ihållande smärtlindring i längden.

Ta hand om dig!

Har gått till sjukgymnast regelbundet i flera år, inte hjälpt ett dyft mot smärta (höft). Så jag är mycket tveksam till att de kan göra något. Då Googlar jag hellre fram övningar själv. Det ger lika mycket men är billigare...

Kollade lediga tider på sjukgymnastens hemsida. Fanns inget innan torsdag och då är jag på möte hela dan.
Då kan det lika gärna kvitta..

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 737
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar